معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران:

امور تربیتی و مربی پرورشی مولود انقلاب اسلامی است

تهران (پانا) - در مراسم تجلیل و تقدیر از مربیان تربیتی و معاونین پرورشی منطقه 8 تهران، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل شهر تهران با اشاره به اینکه امور تربیتی و مربی پرورشی مولود انقلاب اسلامی است، برانجام جهاد تبیین در فضای مجازی برای تربیت دانش‌آموزان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
امور تربیتی و مربی پرورشی مولود انقلاب اسلامی است

در آخرین روز از هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی و همزمان با ولادت سومین اختر تابناک امامت و ولایت، مراسم تجلیل و تقدیر از مربیان تربیتی و معاونین پرورشی و مشاورین، روز یکشنبه 15 اسفند 1400 با حضور رقیه سادات نقوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل شهر تهران، مینو زمان، مدیر آموزش و پرورش منطقه 8 و اعضای شورای معاونین در سالن ورزشی امام رضا(ع) با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انجام شد.

در این مراسم نقوی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته امور تربیتی خاطر نشان کرد: شهیدان رجایی و باهنر خیلی خوب پیش بینی کرده بودند که ما برای حفظ نظام و ارزش های جمهوری اسلامی در بدنه آموزش و پرورش نیاز به نیروهای داریم که این نیروها همان فرزندان انقلاب هستند.

وی گفت: با توجه به اینکه هر مولودی در این عالم شباهت هایی از والد خود دارد و تمام ویژگی هایی که در ذات احدیت است مثل مهربانی ها و گذشت ها را از والد خود به ارث می برد، پس امور تربیتی و مربی پرورشی مولود انقلاب است که ویژگی هایی را در اهداف و اصول و برنامه هایش از نظام جمهوری اسلامی و تربیت سیاسی، مذهبی و اعتقادی ما گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، اضافه کرد: با وجود آنکه در آموزش و پرورش در سنواتی، در بحث امور تربیتی خلل ایجاد شد، اما وجود امثال شما مربیان تربیتی و معاونین پرورشی و مشاورین تحصیلی متدین و معتقد به اصول انقلاب، درخت جوان و آسیب دیده امورتربیتی مجدد جوانه زد و رشد کرد و این حوزه احیا شد.

رقیه سادات نقوی در ادامه با بیان اینکه در کار تربیت روش ها باید تغییر کند و امروزی باشد، افزود: امروزه در این شرایط، فعالیت ما مربیان نه تنها باید به صورت حضوری باشد، بلکه نباید از فضای مجازی غافل باشیم و نباید نسبت به آن منفعلانه برخورد کنیم و مواظب تک های دشمن باشیم و دقت کنیم که موضع ما نسبت به دشمن تهاجمی باشد.

نقوی در پایان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمود: نیروهای انقلابی و متدین در مقابل دشمن باید مثل بازی شطرنج عمل کنند و بتوانند حرکت طرف مقابل را پیش خوانی کنند تا دشمن را کیش و مات کنند، اضافه کرد: الان زمانی است که ما باید مثل یک شطرنج باز حرفه ای در فضای مجازی جهاد تبیین انجام دهیم.

مینو زمان نیز در این مراسم ضمن تبریک ماه شعبان و هفته تربیت اسلامی با اشاره به پند و اندرز امام حسین(ع) گفت: اگر می خواهید انسان موفقی باشید، باید 5 نشانه داشته باشید:

1- عقل 2- دین 3- ادب 4- حیا 5- اخلاق

وی با تأکید بر خوش اخلاقی اضافه کرد: مربی اگر اخلاق خوب نداشته باشد نمی تواند تأثیر گذار باشد و اگر بتوان در دنیای مطلوب دانش آموز قرار گیرد، می تواند تأثیر خوب بگذارد و مربی باید تلاش کند که به سمت دنیای معنویت و اخلاق رود.

زمان ادامه داد: یکی از مشکلات بشریت دور شدن از اخلاقیات است که باید به دست شما مربیان در مدارس پایه گذاری شود، چراکه دانش آموزان، با توجه به تلاش های بیگانگان کشش به سمت غرب پیدا کردند. اما خوشبختانه با وجود تأثیرگذاری شما مربیان تلاش می کنیم که نقشه شوم دشمنان را نقش بر آب کنیم.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 8، در پایان با بیان چند ویژگی شاخص یک مربی تربیتی اعم از پیشگام بودن در کمک کردن، احترام به عقاید دیگران، عذرخواهی صادقانه، قدرت تشکر و سپاسگذاری، خوش اخلاقی، سخاوتمندی و ......برای همه مربیان تربیتی و معاونین پرورشی آرزوی سلامتی و موفقیت کرد و آنها را نسبت به خواندن مناجات شعبانیه و کسب معرفت در این ماه عظیم سفارش کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار