رئیس آموزش و پرورش شهرستان قرچک :

در سالیان اخیر، امور تربیتی جایگاه حقیقی خود را پیدا نکرده است

قرچک(پانا) - رئیس آموزش و پرورش شهرستان قرچک در مراسم آیین تکریم معاونین پرورشی و گرامیداشت هفته امور تربیتی، عدم رضایت خود را نسبت به کارایی امور تربیتی در سال‌های اخیر ابراز کرد و رشد آسیب‌های اجتماعی و بروز نسخه‌های مضر تربیتی نظیر سند ۲۰۳۰ را از جمله عوامل آن دانست.

کد مطلب: ۱۲۶۱۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
در سالیان اخیر، امور تربیتی جایگاه حقیقی خود را پیدا نکرده است

مراسم آیین تکریم‌ معاونین پرورشی شهرستان قرچک با حضور عبدالله مرتضوی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران، رضا داورزنی رئیس آموزش و پرورش شهرستان قرچک، محمود برزگر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آزمان کادری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قرچک و سایر مسئولین شهرستانی در کانون ملائک برگزار شد.

رضا داورزنی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان قرچک ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و هفته امورتربیتی از رشادت‌های شهدای گرانقدر عرصه تربیتی یاد کرد و گفت: همانطور که می‌دانید ۸ اسفند ۱۳۵۹ نهاد مقدس امور تربیتی، با هدف حفظ ارزش‌ها و انتقال ارزش‌های اسلامی‌ و شعار مربیان امور تربیتی، سربازان انقلاب هستند تاسیس شد.

وی اظهار کرد: در سال‌های اولیه، توفیقات خوبی حاصل شد؛ شاید به جهت اینکه مربیان دلسوز و با انگیزه‌ بیشتری داشتیم، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های بیشتر صورت می‌گرفت و شاید فضای جامعه برای امور تربیتی فضای بهتری بود.

داورزنی در ادامه عدم رضایت خود را نسبت به کارایی امور تربیتی در سال‌های اخیر ابراز کرد و در تشریح دلایل تحول ایجاد شده در حوزه تربیتی بیان کرد: در سالیان اخیر متاسفانه توقع و انتظاری که از امور تربیتی وجود دارد محقق نشد و به نظر امور تربیتی جایگاه حقیقی خود را پیدا نکرده است؛ پیچیدگی امور تربیتی، رشد آسیب‌های اجتماعی، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و از همه مهم‌تر نسخه‌های تربیتی مضر نظیر سند ۲۰۳۰ از جمله دلایل ایجاد مشکلات در امور تربیتی هستند.

وی در ادامه افزود: علیرغم اینکه ساحت‌‌های تربیتی به عنوان راهبردی‌ترین مسائل سند تحول بنیادین، از امور اولویت‌دار آموزش و پرورش هستند اما هنوز تاثیرگذاری مطلوب از امور تربیتی بر روی دانش‌آموزان حاصل نشده است.

داورزنی همه‌ نهاد‌ها و دستگاه‌ها را در توسعه و پردازش به امور تربیتی دخیل دانست و اظهار کرد: بحث امور تربیتی و تربیت اسلامی فقط مختص نهاد آموزش و پرورش نیست؛ بلکه وظیفه توسعه و پردازش به این امور برعهده تمامی نهادها و دستگاه‌های کشور می‌باشد؛ همچنین جامعه و خانواده نیز تاثیر زیادی در امور تربیتی دارند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان قرچک از شهدا به عنوان چراغ هدایت بشریت یاد کرد و گفت: برای اولین‌بار مراسم امور تربیتی و تربیت‌ اسلامی با حضور ارزشمند خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان مزین شد.

وی در پایان در تعبیر این موضوع بیان کرد: اگر می‌خواهیم برنامه‌های امور تربیتی موثر واقع شوند باید سیره عملی شهدا را در این امور دخیل کنیم؛ چراکه راه رشد و تعالی دانش‌آموزان راه و مسیر شهدا است.

خبرنگار: ریحانه عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار