یک مخترع و کارآفرین:

احساس کمبودها در ابزار و ادوات من را به اختراع و تولید تشویق می‌کند

پردیس (پانا) - یک کارآفرین، مخترع و تولیدکننده ابزار و ادوات گفت احساس کمبودها در ابزار و ادوات او را به اختراع و تولید تشویق می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۵۸۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
احساس کمبودها در ابزار و ادوات من را به اختراع و تولید تشویق می‌کند

علیرضا نوائی در گفت و گو با پانا گفت: «اگر شما بتوانید مشکلی را حل کنید و ابزار و یا ماشینی را اختراع کنید که با آن مردم بهتر بتوانند کارهای خود را انجام دهند احساس لذتی وصف نشدنی به شما دست می‌دهد. زمانی که یک اختراع خلق می‌شود یعنی بعد از احساس نیاز، طراحی می‌شود و عملیات ساخت شروع شده، حسی به انسان دست می‌دهد مانند متولد شدن کودک برای مادر.»

این کارآفرین، مخترع و تولید کننده ابزار و ادوات در ادامه افزود: «وقتی چالشی را حس می‌کنید برای برطرف کردن چالش، دست به کار می‌شوید و ابزار و یا ادواتی را اختراع می‌کنید، بعد آن باید شروع به ساخت کنید که بعضی وقت‌ها در مسیر ساخت با شکست‌هایی روبرو می‌شوید ولی باید سخت‌کوش باشید و تا نتیجه‌گیری کامل صبر و تحمل داشته باشید.»

علیرضا نوائی در رابطه با چگونگی ثبت اختراع، گفت: بعد از تولید برای اثبات مالکیت اختراع، باید آن را به ثبت رساند. این کار تنها برای اینکه اسم و آوازه پیدا کنید، نیست بلکه، با این کار می‌توانید پس از تولید ثابت کنید که مالک آن اختراع هستید و متهم به سرقت صنعتی نمی‌شوید.»

وی در رابطه با اینکه چه کسانی می‌توانند مهندسین خوبی شوند و اختراعات خوبی داشته باشند، گفت: «هر انسانی که نگاه دقیق به اطراف خود داشته باشد می‌تواند مخترع شود. همواره ما برای بهتر انجام دادن کارهای روزمره خود نیاز به ابزارهای مختلفی داریم، حال اگر دقت کنید شما هم می‌توانید در اطراف خود کم و کاستی‌هایی را مشاهده کنید، اگر شما انسانی هستید که برای مشکلات راه حل پیدا می‌کنید می‌توانید مخترع خوبی شوید.»

نوایی ادامه داد: «زمانی که به هر عنوان با مشکلی روبرو شدید و از کنار آن مشکل به سادگی گذشتید این به معنای آن است که همیشه مصرف کننده هستید. انسان‌های مخترع همیشه در جستجوی مشکلات پیرامون خود هستند. برای ساختن ابزار و یا روشی برای حل آن مشکل، پس اگر می‌خواهید مهندسان آینده باشید و اختراعاتی داشته باشید لازم است این موارد را رعایت کنید.»

خبرنگار دانش‌آموز: مائده قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار