مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری

مربیان برتر فوتبال چهارمحال و بختیاری، سفیران محیط‌ زیست

شهرکرد (پانا) - چهار نفر از مربیان برتر فوتبال چهارمحال و بختیاری در مراسمی که همزمان با سراسر کشور در شهرکرد برگزار شد، به عنوان سفیران محیط‌زیست معرفی و تجلیل شدند.

کد مطلب: ۱۲۶۱۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
مربیان برتر فوتبال چهارمحال و بختیاری، سفیران محیط‌ زیست

آیین نکوداشت مربیان برتر فوتبال در اداره کل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری برگزار شد، در این مراسم از مریم کریمی، محمد پرکاس فارسانی، علی مرتضایی چلیچه و فرامرز امیدی به عنوان برترین‌های عرصه مربیگری فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال استان و همچنین از مقصود قربانی محیط‌بان ورزشی با اهدای لوح و تندیس قدردانی شد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری فعالیت در عرصه ورزش همراه با حفظ محیط‌زیست را اقدامی جوانمردانه خواند و افزود: مربیان فوتبال به عنوان مربیان یکی از پرمخاطب‌ترین رشته‌های ورزشی در استان بتوانند سفیرانی اثرگذار در عرصه حفظ محیط‌زیست باشند. محیط‌بانی افتخاری ارزشمند برای جامعه ورزشی است.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این آیین با اشاره به اینکه پیوندی قوی بین محیط‌زیست و ورزش وجود دارد، گفت: منافع مشترک ورزش و محیط‌زیست را می‌توان در حدود ۲۰ رشته ورزشی رصد کرد به‌ گونه‌ای که هر یک از فعالان این رشته‌ها، خود یک محیط بان هستند.
همچنین کریمی از رشته‌های گلف، قایقرانی، کوهنوردی، اسکی و جهت‌یابی به عنوان چند رشته همسو با منافع محیط‌زیست یاد کرد و گفت: اجرای برنامه تجلیل از مربیان برتر فوتبال در همراهی با سازمان حفاظت محیط‌زیست و توجه به ظرفیت‌های مهم این رشته برای گسترش اقدامات محیط زیستی در آستانه صعود تیم ملی به جام جهانی، انسجام بخش پیوند دوگانه ورزش و محیط زیست است.
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس‌ امور استان‌های‌ این فدراسیون نیز در ادامه اقدام شکل گرفته در راستای توسعه ارتباطات فوتبال و محیط زیست را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تلاش خواهد شد به زودی کمیته‌ای در ساختار هیات‌های استانی فوتبال برای حمایت هر چه بیشتر از محیط زیست و تقویت پیوند فوتبال با این مقوله مهم، تعریف و تشکیل شود.
به گفته مسولین کانون مربیان فوتبال چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون ۵۸ مربی در این کانون عضویت دارند که در آینده‌ای نزدیک برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با محیط زیست و اجرای طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه برای حمایت از محیط زیست در فوتبال انجام خواهد شد.

خبرنگار دانش اموز : هانیه پورشیروانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار