مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش:

در اردوهای قرآنی با دانش‌آموزان زندگی می‌کردیم

شهرری(پانا) - مدیر کل قرآن، عترت و نماز و وزارت آموزش و پرورش و رئیس ستاد اجرائی هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تالار اندیشه حوزه هنری انقلاب اسلامی تهران از نحوه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت.

کد مطلب: ۱۲۶۰۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
در اردوهای قرآنی با دانش‌آموزان زندگی می‌کردیم

میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و رئیس ستاد اجرایی هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام در رشته قرائت و حفط قرآن کریم، از فضای مسابقات و سختی کار داوران گفت: ممکن است در ظاهر کار خسته‌کننده‌ای باشد زیرا فعالیت به صورت شبانه‌روزی است، اما به ثمر رسیدن این کار و دیدن نتیجه آن این خستگی را برای همه ما به صفر می‌رساند.
وی در ادامه بیان کرد: در زمان دریافت آثار باید قاریان در ساعت مناسب، خواب کافی و تایمی که کار در اوج خودش باشد باید انجام شود، در ایران بهترین ساعت تلاوت زمانی است که قاری تغذیه مناسب را انجام داده، خواب کافی را داشته و آماده تلاوت قرآن است که این زمان در کشورمان ساعت ۱۰ صبح می‌باشد، اما در کشورهای دیگر با توجه به اختلاف ساعت ممکن است ساعت ۵ صبح باشد، یا ۳ بامداد باشد و یا هر ساعت دیگری که داوران و عوامل در تایم آنها باشند تا بتوانند کار را دریافت کنند، اما با همه‌ این موارد کار ما خستگی ندارد بلکه فعالیتی آموزشی و تربیتی برای مخاطبان است.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش، افزود: بخش اصلی کار قسمت آموزشی آن است که باعث ارتقا سطح کیفیتی دانش‌آموزان در حوزه قرائت می‌شود. لازم به ذکر است که مسابقات قرآن در چهار مرحله و چهار سطح در رشته حفظ قرآن کریم و قرائت در پنج مرحله برگزار می‌شود، مرحله اول در آموزشگاه‌های سراسر کشور در آذر‌ماه برگزار شده‌است و منتخبین وارد مرحله منطقه‌ای می‌شوند، سپس رتبه‌های اول هر منطقه به استان راه پیدا می‌کنند که معمولا در اسفند و فرودین ماه با توجه به شرایط جغرافیایی و آب‌وهوایی استان‌ها برنامه‌ریزی شده و انجام می‌شود؛ منتخبین این مرحله نیز به مرحله کشوری دعوت می‌شوند که در تابستان ۱۴۰۱ برگزار می‌گردد.

وی از خاطرات دانش‌آموزان در اردوهای مسابقات قرآنی گفت: در بعضی از اردوها ما چند روز در راه بودیم و در واقع باهم زندگی می‌کردیم و این خاطرات جز بهترین و شیرین‌ترین خاطرات برای اکثر دانش‌آموزان در اردوها و مسابقات کشوری و بین المللی بوده است.

باقری در پایان افزود: والدینی که علاقه دارند فرزندانشان در این مسیر الهی و بزرگ قرار گیرند، سعی کنند مشوق آنها در این مسیر باشند، همچنین با رفتار و کردار خویش جو قرآنی را در منزل ایجاد کنند، سعی کنند هفته‌ای یک بار همگی دور هم جمع شوند و قرآن تلاوت کنند تا فرزندشان نیز علاقه‌مند گردد.

خبرنگار دانش‌آموز: معصومه قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار