رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

نوسان اندک قیمت طلای داخلی پس از مناقشه اوکراین و روسیه

این روزها شاهد مدیریت اقتصادی هستیم و تا حدودی لحاظ شدن این موضوع نمی‌گذارد شاهد التهاب در بازار طلا باشیم

تهران (پانا) - این روزها در شرایطی که جهان درگیر اختلافات شدید میان اوکراین و روسیه است و همه‌چیز متأثر از این موضوع شده، از قیمت نفت و گاز گرفته تا ارز و طلا در ایران کمترین التهاب قیمتی رخ داده است و به‌زعم رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران دلیل این موضوع مدیریت اقتصادی ارز در داخل کشور است که باعث شده تا حداقل طلا کمترین نوسان قیمتی را داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
نوسان اندک قیمت طلای داخلی پس از مناقشه اوکراین و روسیه

در روزهایی که گذشت با شنیدن خبرهای مثبت از روند مذاکرات وین شاهد کاهش چشمگیر قیمت طلا و سکه بودیم اما ناگهان در اواخر هفته گذشته همه‌چیز به هم خورد. با آغاز مناقشه میان روسیه و اوکراین قیمت جهانی طلا به‌طور چشمگیری بالا رفت.

انتظار می‌رفت قیمت طلا هم متاثر از مناقشه اوکراین و روسیه باشد

«ابراهیم محمدولی»، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با پانا درباره تأثیرگذاری مناقشه اوکراین و روسیه بر قیمت طلا در داخل کشور گفت: «اینگونه رفتارها بین کشورها و اکنون بین روسیه و اوکراین قطعاً روی انس جهانی اثرگذار است. آنچه اکنون شاهد هستیم این است که قیمت جهانی طلا افزایش پیدا کرده است و طبیعتاً این موضوع روی قیمت طلا در داخل کشورها هم اثرگذار است.»

مدیریت اقتصادی مانع التهاب در بازار طلا شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: «خوشبختانه این روزها شاهد مدیریت اقتصادی هستیم و تا حدودی لحاظ شدن این موضوع نمی‌گذارد شاهد التهاب در بازار طلا باشیم.»

وی افزود: «ریشه این مدیریت از آنجایی است که توانسته بازار ارز را کنترل کند و نزدیک به آرامش نگه دارد. اگر این کنترل از دست می‌رفت قطعاً اکنون شاهد نوسان بسیار زیاد قیمت طلا در داخل کشور بودیم ولی اکنون این موضوع کنترل شده است و نوسان‌ها شدت زیادی ندارند و آرامشی نسبی بر قیمت طلای داخلی حاکم است.»

وضعیت حباب سکه و طلا

محمدولی درباره حباب سکه و طلا در این روزها گفت: «هفته گذشته نوسانات زیادی در حوزه انس جهانی داشتیم و آخر هفته به حداکثر خودش رسید و در نتیجه افزایش هر قطعه سکه تمام حدود 100 هزار تومان و نیم سکه 50 هزار تومان اتفاق افتاد. در طلا هم در مثقال حدود 120 تا 130 هزار تومان و در هر گرم طلا 34 هزار تومان افزایش داشتیم.»

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به رونق بازار طلا در ایام اسفند گفت: «معمولاً وقتی به ماه آخر سال نزدیک می‌شویم متقاضی برای خرید طلا بیشتر می‌شود. در این روزها این افزایش خرید و فروش طلا مورد انتظار بود و امیدواریم بازار هم آرامش خودش را حفظ کند تا مصرف‌کننده بتواند تصمیم بگیرد.»

رونق بازار طلا در اسفندماه

وی درباره تفاوت رونق بازار طلا در اسفند امسال نسبت به سال‌های گذشته گفت: «به دلیل اینکه همواره نوسانات وجود دارد، گاهی افزایش و گاهی ممکن است کاهشی باشد ممکن است امسال طلا مانند اسفندماه‌های سال گذشته رونق نداشته باشد. انتظار و پیش‌بینی ما بعد از برداشتن ارزش‌افزوده طلا رونق بیشتر بود و اینکه متقاضی صنعت طلا استقبال بیشتری می‌کند. البته درصدی هم متقاضی هست و امیدواریم در ایام باقیمانده از اسفندماه بیشتر شود تا هم مصرف کننده و هم فروشنده از رونق مستفیض شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار