سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر:

از افراد خلاق و توانمند در مدیریت مدارس استفاده شود

بوشهر (پانا) - سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت برای ارتقای مدیریت آموزشگاهی، باید از افرادی توانمند، خلاق و علاقه مند در زمینه مدیریت مدارس استفاده کردتا اهداف سند تحول بنیادین محقق شود.

کد مطلب: ۱۲۵۹۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
از افراد خلاق  و توانمند در مدیریت مدارس استفاده شود

غلامحسین مهران‌پور در نشست هم اندیشی معاونین آموزش ابتدایی مناطق چهارگانه آموزش و پرورش شهرستان دشتستان (برازجان، آبپخش، سعدآباد و شبانکاره) در پژوهشسرای متقین برازجان، آموزش ابتدایی را مهم‌ترین و حساس‌ترین دوره های آموزشی عنوان کرد و گفت: حدود نیمی از دانش آموزان در سطح کشور و استان بوشهر در این مقطع مشغول تحصیل هستند.

وی شکل‌گیری شالوده شخصیت آینده دانش‌آموزان به لحاظ تربیتی و آموزشی را در این دوره دانست و اظهار کرد: حضور آموزگاران صادق و کودکان پاک طینت در مدارس ابتدایی از ویژگی‌های برجسته این دوره است که نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان دارد.

مهران‌پور با بیان اینکه نوآموزان از رفتار و اخلاق آموزگار خود الگو می‌پذیرند، ادامه داد: چون ما موظف به تربیت انسان‌هایی هستیم که به مراتبی از حیات طیبه رسیده باشند، باید رفتار و کردارمان متناسب با تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب باشد.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر برنامه محوری را یک ضرورت خواند و با تاکید بر اینکه برنامه باید جامع و قابل ارزیابی باشد، گفت:‌ برنامه محوری هدف، استراتژی، منابع و امکانات و بازخورد را تعیین می‌‌کند و برای تحقق هدف در طرح‌ها و برنامه‌ها باید چشم‌انداز آن روشن و صریح تعریف شود.

وی عنوان کرد: استفاده و بهره‌مندی از تجربیات همکارانی که تجربه فعالیت و مسئولیت در حوزه ابتدایی داشته‌اند و افرادی که در این زمینه صاحب نظر هستند، می‌تواند باعث پیشرفت در کارها شود.

مهران‌پور خاطرنشان کرد: برنامه‌های بازدید از مدارس باید در دستور کار قرار گیرد و از طرح‌ها و برنامه‌های مدارس نظارت صورت گیرد، زیرا این بازدیدها جنبه راهنمایی دارند که باعث رفع نقاط ضعف و تقویت موفقیت‌ها می شوند.

وی عنوان کرد: دوره‌های آموزشی و توانمندسازی نیروهای انسانی باید به شیوه‌ای برنامه‌ریزی شود که تمامی معلمان به ویژه آموزگاران جدید ماده 28، خرید خدمات، سرباز معلم و حق التدریس، دوره آموزش را طی کنند.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در راستای ارتقای مدیریت آموزشگاهی، باید از افرادی توانمند، خلاق و علاقه مند در زمینه مدیریت مدارس استفاده کرد و همچنین به بسیاری از این افراد کمک کرد تا موفق باشند.

وی خانواده‌ها را به عنوان یکی از عوامل مؤثر در تحصیل دانش‌آموزان دانست و افزود: باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه اولیاء در سطح مناطق و شهرستان‌ها، از ظرفیت اولیا برای پیشبرد اهداف آموزشی استفاده شود.

مهران پور در پایان اظهار کرد: راهبران و سرگروه‌های آموزشی با نظارت بر فرایند اجرای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس، یاریگر نیروهای ستادی در تحقق اهداف باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار