استاندار تهران:

شوراهای آموزش و پرورش، زمینه‌ساز بروز مشارکت‌های اجتماعی و رسیدن به اهداف تعلیم‌‌ و تربیت است

تهران (پانا) - استاندار تهران نقش شوراهای آموزش‌و‌پرورش را در رسیدن به اهداف تعلیم‌و‌تربیت مهم دانست و تبدیل شدن تهران به یک الگوی نوین و پیشرو را مورد تاکید قرار داد.

کد مطلب: ۱۲۶۲۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
شوراهای آموزش و پرورش، زمینه‌ساز بروز مشارکت‌های اجتماعی و رسیدن به اهداف تعلیم‌‌ و تربیت است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، شورای آموزش و پرورش شهر تهران با حضور محسن منصوری؛ استاندار تهران و تمامی اعضاء در محل استانداری برگزار شد.
منصوری در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت این شورا اظهار کرد: تهران به عنوان ام القرای جهان‌اسلام باید با استفاده از الگوهای نوین همواره پیشرو و الگو باشد.
وی با اشاره به این مطلب که اعتماد مردم و گروه‌های مردمی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است، ادامه داد: این رهنمود باید در تمام سطوح آموزش و پرورش مورد توجه جدی قرار گیرد و در این راستا با استفاده از سند تحول بنیادین و ایجاد نظارت و اهلیت سنجی می‌توان از ظرفیت مساجد، خیریه ها، گروه های جهادی و داوطلبین برای مدرسه داری و تضمین آینده نظام به خوبی استفاده کرد.
ایشان جوانگرایی و اولویت قراردادن این موضوع را در آموزش و پرورش به خصوص در سطح مناطق و مدیریت مدارس موجب تقویت سرمایه‌های کشور دانسته و ادامه داد: رفع مشکل منابع با استفاده از مولدسازی بهینه و مدیریت امکانات ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود برای تقویت نظام تعلیم و تربیت از راهکارهای قابل اجرا در آموزش و پرورش است که همواره مورد تاکید مسئولان و مدیران نظام بوده است.

وی همچنین به وضعیت کرونا و بازگشایی تلفیقی مدارس اشاره و تصریح کرد: زندگی ما با کرونا عجین شده و از سوی دیگر آموزش دانش‌آموزان و اهمیت توجه به رشد، اجتماعی شدن و زندگی آینده این عزیران برای همه ما اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین از فروردین ماه موضوع حضور دانش آموزان در مدارس مورد توجه قرار گیرد.

استاندار تهران سپس در زمینه محتوایی و تربیتی مدارس تصریح کرد: استفاده از ظرفیت طلاب در آموزش و پرورش و مدارس اهمیت زیادی دارد که باید در اولویت برنامه های مسئولان قرار گیرد.

محسن منصوری ادامه داد: شوراهای آموزش و پرورش، زمینه بروز و ظهور مشارکت‌های اجتماعی برای پیشبرد اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت را فراهم می‌کنند.

آموزش و پرورش، اصلی ترین نهاد اجتماعی و کانون مهم تعلیم دانایی، توانایی و خلاقیت است

علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این جلسه با تبریک اعیاد شعبانیه و انتصاب تهرانی به عنوان فرماندار تهران؛ ابراز امیدواری کرد تا انتصاب ایشان منشا خیر و برکت باشد و از منصوری استاندار تهران به واسطه اهتمام در رسیدگی به مباحث آموزش و پرورش تقدیر کرد.

وی آموزش و پرورش را اصلی ترین نهاد اجتماعی و کانون مهم تعلیم،دانایی، توانایی و خلاقیت قلمداد کرد که می‌تواند با تربیت افراد آگاه و توانمند و پرورش نیروی ماهر، در توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه نقش مهمی ایفا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت شوراهای آموزش و پرورش را بازوان توانمندی در عرصه تعلیم و تربیت معرفی و اظهار کرد: شوراهای آموزش و پرورش، زمینه بروز و ظهور مشارکت های اجتماعی برای پیشبرد اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت را فراهم می کنند.

وی یکی از ظرفیت‌های شوراهای آموزش و پرورش را مردمی‌سازی آموزش و پرورش دانست که زمینه به کارگیری توان مردم و دستگاه های اجرایی را برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت مهیا می‌کنند.

در این جلسه در خصوص مباحث مالی، آموزشی و تربتی و سوادآموزی بحث و تبادل نظر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار