سد اکباتان کم‌آب‌تر از همیشه

همدان (پانا) - با توجه به کمبود بارش‌ها و مصرف زیاد آب، حجم آب ذخیره در مخزن سد اکباتان به شدت کاهش یافته و رو به اتمام است.

کد مطلب: ۱۲۵۸۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
سد اکباتان کم‌آب‌تر از همیشه

محمد ضروری مدیر آب منطقه‌ای همدان در گفتگویی کوتاه با پانا از وضعیت آب سد اکباتان می‌گوید: ضروری سرپرست آب منطقه ای استان همدان گفت: به دلیل کاهش بارش ها و الگوی اشتباه مصرف در تمام زمینه ها حجم آب مخزن سد به شدت کاهش یافته و رو به اتمام است.

وی عنوان کرد: از آغاز مهرماه امسال و شروع سال آبی جدید تا پیش از ورود سامانه بارشی در روزهای گذشته بارش های قابل قبولی که باعث پرشدن و افزایش حجم ورودی آب سد باشد در استان نداشتیم.
وی ضمن ابراز امیدواری گفت:با توجه به بارش های اخیر و افزایش ورودی آب سد از سوی رودخانه های بالادست امید است حجم آب مخزن سد افزایش یابد.

ضروری، اصلاح الگوی مصرف در زمینه کشاورزی و مصرف خانگی را مهم ترین راهکار برشمرد و گفت: امیدواریم با اصلاح الگوی مصرف در تمام زمینه ها ضمن عبور از شرایط فعلی در فصل بهار نیز با وضعیت خاصی مواجه نشویم.

وی در پایان اظهار کرد: استان همدان از 17 سال پیش همواره در ردیف استان های در معرض خشکسالی قرار داشته است و همچنان این وضعیت ادامه دارد.

دانش آموز خبرنگار: ریحانه میرزایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار