یک سازنده جواهرات دستی؛

صبوری و تحمل سختی‌ها رمز پیروزی و موفقیت است

پردیس (پانا) - یک سازنده جواهرات دستی که آثار خود را در غرفه نمایشگاه صنایع‌دستی شهرستان پردیس برای بازدید عموم قرار داده بود، با اشاره به موفقیت‌هایی که در امر ساخت هنرهای دستی داشته است، گفت صبوری و تحمل سختی‌ها رمز پیروزی و موفقیت است و هنرمند کسی است که هنرش را تنها برای خود نگه نمی‌دارد.

کد مطلب: ۱۲۵۷۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
صبوری و تحمل سختی‌ها رمز پیروزی و موفقیت است

صدف میرفخرایی، کارشناس ارشد مهندسی برق با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۰ در زمینه مشبک فلز در کنار استاد و پدرش شروع به فعالیت کرده است، تصریح کرد: پدرم از اساتید قلمزنی است، من نیز از کودکی با هنر آشنا شدم و جرقه شروع به کارم در رواق هنری برج میلاد زده شد.

وی در رابطه با کارهایی که تاکنون انجام داده است، اظهار کرد: در 10 سال گذشته در کنار مشبک فلز، هنر ملیله‌سازی زنجان و مینای خانه‌بندی را یاد گرفتم و هم اکنون مشغول ساخت زیورالات نقره هستم، در کنار آن زیورآلات مشبک‌کاری روی تابلو و حجم هم انجام می‌دهم.

سازنده جواهرات دستی با اشاره به حمایت و راهنمایی و تشویق پدر و مادر خود در رابطه با کار هنری گفت: تشویق پدر و مادرم در زمینه هنر باعث شد تا شیفته ساخت و خلاقیت هنری شوم و از آفرینش هر اثر هنری بسیار لذت ببرم و در کنار آن درآمد هم کسب کنم.

وی مراحل کار خود را چنین توضیح داد: ابتدا کار مورد نظر قیرگیری شده تا ضربات چکش برنگردد، سپس روی کار پرگارکشی و طراحی انجام می‌شود تا کار مورد نظر آماده‌ قلمزنی شود. با استفاده از قلم‌های مختلف و ضربات ممتد توسط چکش نقش‌ها روی فلز شکل می‌گیرند و در نهایت قیر کنده شده و سپس زمینه‌های کار توسط اره مویی برش می‌خورد و کار قلمزنی مشبک آماده می‌شود.

میرفخرایی در رابطه با مشکلات حرفه خود تصریح کرد: متاسفانه مشکلات تولید روز به روز بیشتر می‌شود؛ از افزایش شدید قیمت مواد اولیه و ابزار که بیشترین ضربه را به تولیدکننده می‌زند و باعث می‌شود که قیمت تمام شده کارها بسیار بالا دربیاید تا محل عرضه و مشکلات فروش که برای تولیدکننده مشاغل خانگی دغدغه محسوب می‌شود.

وی در پایان با آرزوی توفیق برای همه مشتاقان هنرهای دستی و بخصوص رشته مشبک فلز، گفت: تلاش، عشق، انگیزه، صبوری و تحمل سختی‌ها رمز پیروزی و موفقیت است و هنرمند کسی است که هنرش را تنها برای خود نگه نمی‌دارد.

خبرنگار دانش‌آموز: ستایش اسدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار