انقلاب اسلامی مردمی‌ترین و تنها‌ترین انقلاب در جهان است

پردیس (پانا) - معاون امور استان‌ها در ستاد همکاری‌های حوزه‌ علمیه و آموزش و پرورش در همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که به مناسبت هفته امور تربیتی برگزار شد، گفت شعارهای انقلاب اسلامی تاریخ مصرف ندارد و مردم از این شعار‌ها و ارزش‌ها دل‌زده نمی‌شوند زیرا ذات و فطرت بشر تبدیل‌پذیر و تغییر‌پذیر‌ نیست.

کد مطلب: ۱۲۵۹۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
انقلاب اسلامی مردمی‌ترین و تنها‌ترین انقلاب در جهان است

حجت الاسلام حسین درودی با اشاره به اینکه شعارهای انقلاب اسلامی تاریخ مصرف ندارد، تصریح کرد: همه این شعار‌ها و ارزش‌ها مختص یک جامعه و یک دوره نیست. مردم از این شعار‌ها و ارزش‌ها دل‌زده نمی‌شوند زیرا ذات و فطرت بشر تبدیل‌پذیر و تغییر‌پذیر‌ نیست.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما یک انقلاب مردمی است، ادامه داد: هر زمان که مسئولی بخاطر خود‌شیطانی، پول، مقام و منال روی این ارزش‌ها خط کشید مردم از او دل‌زده شدند. اگر انقلاب اسلامی بخواهد بزرگترین و تنها انقلاب جهان بماند باید دستورات الهی را اجرا کند زیرا انقلاب‌ها و حکومت‌های دیگر آن را اجرا نمی‌کنند و این امر در ابتدا با خودسازی ممکن است.

معاون امور استان‌ها در ستاد همکاری‌های حوزه‌ علمیه و آموزش و پرورش افزود: با اجرای دستورات خداوند می‌توانیم در خودسازی، تمدن‌سازی و جامعه‌پردازی موفق باشیم و این کار را باید از خودمان شروع کنیم. جمهوری اسلامی اگر بخواهد به تمدن‌سازی برسد باید درست رحمانی شویم.

حجت الاسلام درودی با اشاره به اینکه باید جهاد تبیینی انجام دهیم، اظهار کرد: لازم است بدانیم کسانی که در جامعه ما دروغ‌پردازی می‌کنند، در اختیار شیطانند و در اختیار خدای رحمان نیستند در غیر این‌صورت کسی وطنش را نمی‌فروشد و به خون شهیدان خیانت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در چهل سال اول انقلاب خود‌سازی صورت گرفت و کسانی که جهاد کردند و شهید و جانباز شدند، به خود رحمانی‌شان تکیه کردند و پیروز شدند؛ تصریح کرد: یکی از علامت‌های خود‌سازی این است که شما بتوانید به کمک فرشتگان بر شیطان پیروز شوید. بعد از خود‌سازی باید به جامعه بپردازیم. کسی می‌تواند به جامعه بپردازد که قبل آن به خود‌سازی پرداخته باشد.

معاون امور استان‌ها در ستاد همکاری‌های حوزه‌ علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به معلمان شهید چهل سال گذشته افزود: ما در این چهل سال معلمان شهید داشتیم و همین معلمان با خود‌سازی حججی‌ها‌ را تربیت کردند. دانش‌آموزان در مناطق محروم در کنکور رتبه‌های عالی کسب کردند و به کشورهای دیگر نرفتند چون معلمانی که خود‌رحمانی داشتند توانستند به جامعه بپردازند و این دانش‌آموزان را رحمانی تربیت کنند.

حجت‌الاسلام درودی ادامه داد: از مردم (نیروی انسانی)، فرهنگ (فرهنگی که آنها را اداره می‌کند) و اقتصاد (طریقه مصرف و ارتباط با محیط) یک کشور می‌توان فهمید که آن کشور متمدن است یا خیر. یکی از مسیرهای تمدن‌سازی فرهنگ است. فرهنگ به زبان نیاز دارد. زبان تمدن باید فراگیر شود. بسیاری از دانشگاه‌های جهان در پی این هستند که ایران را بشناسند می‌خواهند بدانند چه ایران چگونه کشوری است که با وجود این همه مشکلات اقتصادی باز هم در مقابل استکبار ایستاده است. این گونه زبان فارسی تقویت می‌شود. دشمن با دست خودش ما را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما در کشور‌های جهان بیداری انسانی، اسلامی و علمی ایجاد کردیم، افزود: من و شما هر کدام به سهم خود باید برای جهاد تبیین اقدام کنیم. جمهوری اسلامی پایدار است. مشکلات دارد ولی مشکلاتش از مسئولانی است که روی ارزش‌ها خط می‌کشند و مردم را دل‌زده می‌کنند. مردم باید قبل از حمایت و رأی دادن از خود بپرسند آیا این فرد من را از آزادی، عزت و عقلانیت دل‌زده خواهد کرد یا خیر. دشمن هم این را به خوبی می‌داند که مردم ایران از انقلاب اسلامی و رهبر ایران دل‌زده نشده‌ است.

خبرنگار دانش‌آموز: نرگس اسماعیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار