مدیر آموزش و پرورش رودهن :

حضور دانش‌آموزان در مدرسه لازمه جریان پویا و سازنده مدرسه است

رودهن (پانا) - مدیر آموزش و پرورش رودهن حضور دانش‌آموزان در مدارس را لازمه جریان پویا، سازنده و متعالی مدرسه دانست که نیازمند هم‌‌اندیشی‌های جمعی است.

کد مطلب: ۱۲۵۷۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش‌آموزان در مدرسه  لازمه جریان پویا و سازنده مدرسه است

زهرا رستمی، مدیر آموزش و پرورش رودهن، در جلسه‌ مدیران مدارس منطقه در خصوص بخشنامه وزارتی توسعه روند کلاس‌های حضوری در مدارس در بستر شبکه شاد، از بازگشایی مدارس و برگزاری امتحانات نوبت اول به‌صورت حضوری ابراز خرسندی کرد و از مدیران که در اجرای این روند در مدارس همسو و منطبق با اداره آموزش و پرورش حرکت کردند تشکر کرد و گفت: در شرایط بحرانی فعلی انتظار می‌رود مدیران مدارس فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را با مدیریت هوشمندانه و به‌صورت مداوم و پیوسته بدون وقفه پیش ببرند تا فرآیند‌های جاری مدرسه دچار اختلال نشود.

وی اظهار کرد: باتوجه به اوج‌گیری سویه امیکرون کرونا در شهرستان دماوند و بخش رودهن به طوری که رودهن درردیف اولین مناطق مبتلا به این سویه در شهرستان‌های استان تهران به لحاظ آمار بالا بود. با این شرایط دو وضعیت قابل پیش بینی است، حالت اول اینکه ممکن است سویه امیکرون به زودی حل شود و میزان خطرش کاهش یابد و از این‌پیک‌خارج شویم و در حالت دوم این‌که ممکن است با پیک شدیدی از این بیماری روبه رو شویم که برای هر دو مورد باید برنامه ریزی و چارچوب تعریف شده در سطح منطقه داشته باشیم.

رستمی با اشاره به بند 9 بخشنامه مربوطه افزود: حضور منظم دانش آموزان در کلاس‌های حضوری و مجازی طبق برنامه هفتگی مدرسه، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی الزامی است و غیبت‌ها برابر مقررات و قانون ثبت و با دانش آموزان غایب برخورد خواهد شد.

زهرا رستمی، ضمن تأکید بر روند حضوری بودن مدارس مانند قبل، اظهار کرد: مدیر، معاونین و شورای مدرسه در هفته، یک یا دو بار با درنظر گرفتن شرایط مدرسه وضعیت سلامت دانش‌آموزان را پایه به پایه و کلاس به کلاس بررسی می‌کنند و بنا بر مستندات بیماری و گواهی پزشکی دانش‌آموزان، اگر دو نفر از آنان در یک کلاس مبتلا به امیکرون شوند، آن کلاس به مدت پنج روز باید به صورت غیرحضوری روند آموزش را ادامه دهد. در مقاطع دوره اول و دوم متوسطه، انتظار می رود شورای مدرسه با پایش شرایط دانش‌آموزان در کلاس‌های درس بصورت روزانه آمار مبتلایان امیکرون را استخراج کنند و بر اساس آن تصمیمات مقتضی را بگیرند‌.

وی تصریح کرد: تعطیلی سراسری کلیه مدارس ممنوع و به عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است و مدیران به گونه‌ای برخورد کنند که با اقناع افکار دانش‌آموزان و اولیا در مدارس و میان دانش‌آموزان روحیه امید و نشاط ایجاد شود.

خبرنگار دانش‌آموز: سبحان زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار