شطرنج، ابزاری غیرمستقیم جهت رشد تواناییهای یادگیری و ذهنی دانشآموزان
رودهن (پانا) - دانشآموز شطرنجباز و مدالآور رودهن، شطرنج و توسعه آن را در مدارس، ابزاری غیرمستقیم برای رشد تواناییهای یادگیری و ذهنی دانشآموزان برشمرد.
محمد صالح کلانتری، دانشآموز مدرسه امام علی(ع) رودهن در گفت و گو با پانا گفت:«مسابقات شطرنجی از طرف دفتر ارتباط با مدارس دانشگاه علم و صنعت برگزار شد و در اینمسابقات که به روش سوئیسی و در ۸ دور برگزار شد، با کسب مدال برنز رتبه سوم را کسب کردم.»
کلانتری به عنوان دانشآموزی که بسیار در بازی شطرنج مهارت دارد توضیح داد:«بازی شطرنج باعث تقویت مهارتهای ذهنی فرد از جمله تمرکز حواس میشود که بسیار در یادگیری دروس در مدرسه هم میتواند به دانشآموز کمک کند و به عنوان ورزش ذهنی برای رشد و تقویت تواناییهای یادگیری در مدرسه، محسوب میشود.»
وی ادامه داد:«من از کودکی و با حمایت پدر و مادرم، آموزش این ورزش را شروع کردم و همچنان در حال ادامه دادن و شرکت در مسابقات مختلف هستم و در تعدادی از این مسابقات موفق به کسب مقام نیز شدهام.»
کلانتری بر گفتههایش افزود:« آموزش وپرورش در زمینه ورزش شطرنج و رواج آن در مدارس لازم است بسیار جدیتر و پیگیرتر عمل کند، چرا که این ورزش در آموزش و یادگیری و کل فرایند تعلیم و تربیت بسیار موثر است و به دانشآموزان کمک میکند.»
وی در پایان اذعان کرد:«شطرنج موقعیتی را فراهم میکند که فرد لحظاتی تمام قوای ذهنی خود را متمرکز کند و پیرامون یک بازی از آن استفاده کنند. در واقع ضمن بازی قدرت تجزیه و تحلیل و تصمیمگیری او هم تقویت میشود که در موقعیتهای دیگر زندگی برای فرد مفید است و کاربرد دارد.»
خبرنگار: سبحان زاهدی
ارسال دیدگاه