مسئول بسیج آموزش و پرورش رودهن:

تبلیغ و ترویج فرهنگ‌شهادت و شهیدپروری در بین دانش‌آمو‌زان کمتر از خود شهادت نیست

رودهن (پانا)‌ - مسئول بسیج آموزش و پرورش رودهن تبلیغ و ترویج فرهنگ شهادت و شهیدپروری در بین دانش‌آموزان را به عنوان نسل فردای کشور، مهم و حیاتی برشمرد و آن را کمتر از خود شهادت ندانست.

کد مطلب: ۱۲۵۷۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
تبلیغ و ترویج فرهنگ‌شهادت و شهیدپروری در بین دانش‌آمو‌زان کمتر از خود شهادت نیست

ملیحه رباط سرپوشی، مسئول بسیج آموزش و پرورش رودهن در گفت وگو با پانا اظهار کرد: دانش‌آموزان لازم است با شهدا، راه و سبک‌زندگی آنان آشنا شوند، تعریفی که از شهید ارائه می‌شود باید منطبق با مقتضیات ذهنی و بلوغ فکری، اجتماعی دانش‌آموز باشد. در غیر این صورت تعدادی لغت‌های ناملموس و مبهم را دانش‌آموز از تعریف شهید دریافت می‌کند که قطعا درک‌ او را از فرهنگ‌ شهادت تحت تاثیر نادرست قرار خواهد داد.

وی در ادامه افزود: دانش‌آموز اقدامات ارزنده شهید را باید بداند و بفهمد اگر او نبود، به جنگ‌ نمی‌رفت و یا پا در راهی که منجر به شهادتش شده است نمی‌گذاشت، کشور و ملت با چه مشکلاتی مواجه می‌شدند. دانش‌آموز نیازمند شناخت عمیق مفهوم‌ ملت و وطن است. این شناخت اگر درست باشد به دنبال آن‌ تعهد و عشق به وطن می‌آید.

سرپوشی گفت: معاونین و مربیان پرورشی در مدارس در این‌ زمینه مسئولیت فرهنگی و ملی دارند و ضرورت دارد خلاقیت و ابتکارات فنی، تربیتی، هنری و آموزشی خود را پیرامون اجرای برنامه‌هایی در جهت شناخت شهید و شهادت در بین دانش‌آموزان، به کار گیرند، چراکه چراغ راه فعالیت‌های تربیتی در مدارس شهیدان هستند.

وی خاطرنشان‌کرد: برنامه‌هایی از قبیل راهیان‌نور، تشییع شهدای گمنام، غبارروبی مزار شهدا، لاله‌های روشن و بسیاری برنامه‌های دیگر که در مدارس اجرا می‌شود همگی در جهت و همسو با ترویج فرهنگ شهادت است، دانش‌آموز باید هدف راهیان نور را بشناسد، تجزیه و تحلیل کند و با آشنایی با مناطق جنگی و مبارزات از نزدیک به رشادت‌های شهیدان پی ببرد و در نهایت بر ‌اساس شخصیت ملی و میهنی خود تصمیمات مناسب را بگیرد و یک‌ هویت ایرانی متعهد و استوار از خود بسازد.

سرپوشی تصریح کرد: مربی در مدرسه کلیه اقدامات‌ تشویقی و اهمیت حضور در این‌گونه مراسم را برای دانش‌آموز تشریح کند، اهمیت این‌ مسائل برای نظام تعلیم و تربیت بسیار زیاد است و زیربنای بسیاری از آموزش‌های اجتماعی، سیاسی و آموزشی و فرهنگی به دانش‌آموز است که اجرای آن‌ها باید متعهدانه و با درایت انجام‌ شود.

وی بیان کرد: باتوجه به شرایط مجازی و عدم ارتباط مستقیم با دانش‌آموز پیگیری برخی امور در کانال‌ها و گروه‌های مدارس مثل تبلیغ اکران آنلاین فیلم سینمایی منصور که درباره زندگی شهید ستاری است در زمینه شناخت و پیگیری فرایند آموزشی آموزش و پرورش درباره شهدا و ترویج آن در بین دانش‌آموزان، بسیار می‌تواند موثر و کارا باشد. در واقع آشنایی با شهیدان حماسه‌ساز دریچه‌ای تازه و بدیعی از شهادت را در اختیار دانش‌آموزان‌ قرار می‌دهد.

مسئول بسیج آموزش و پرورش رودهن تاکید کرد: آموزش و پرورش رودهن و به ویژه در حوزه معاونت تربیتی و پرورشی پیگیر اجرای طرح‌های مرتبط با شهید و شهادت در بین دانش‌آموزان است تا بیش از بیش پیوند بین دانش‌آموزان و شهید تقویت شود و شهید مبدل به آرمانی میهنی و دینی برای شکل‌گیری هویت اجتماعی سیاسی دانش‌آموز شود.

خبرنگار دانش‌آموز: نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار