اهدای ۳۰ بسته معیشتی به آسیب‌دیدگان کرونایی، به مناسبت روز پدر در منطقه ۱۴

تهران (پانا) - به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر، سرای محله صاحب الزمان منطقه ۱۴ با همکاری خیریه منتظران مهدی (عج)، اقدام به اهدای ۳۰ بسته ارزاق معیشتی به خانواده‌های بی‌بضاعت، کم‌درآمد و آسیب‌دیدگان کرونایی کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
اهدای ۳۰ بسته معیشتی به آسیب‌دیدگان کرونایی، به مناسبت روز پدر در منطقه ۱۴

مرضیه حسینی؛ مدیریت سرای محله صاحب الزمان در خصوص رزمایش مواسات و همدلی و کمک به نیازمندان گفت: دستگیری از مستمندان و انفاق به نیازمندان از زیباترین خصلت های نیکوی امیر المؤمنین است و به همین دلیل، مورد توجه فراوان در متون دینی واقع شده است؛ به گونه ای که می توان آن را در کنار نماز، برجسته ترین عبادت مورد تأکید قرآن دانست. با توجه به اهمیت و جایگاه خاص اهدا و انفاق در فرهنگ دینی ما، یکی از مهم ترین وظایف مسلمانان، بسط و گسترش فرهنگ احسان و نهادینه کردن این سنت حسنه در جامعه اسلامی است. از این رو بر آن شدیم تابه مناسبت ولادت حضرت علی (ع)، در قالب رزمایش مواسات و همدلی، ۳۰ بسته ارزاق معیشتی بین افراد نیازمند، کم در آمد، کم برخوردار و افراد آسیب دیده کرونایی اهدا کنیم. چرا که این گونه رزمایش ها و همایش ها در واقع عمل به تعالیم دینی و تکالیف شرعی است.

وی بیان کرد: رزمایش مواسات، همدلی و کمک های مؤمنانه به عنوان یک کار فرهنگی و جهادی در جامعه ما جریان دارد که موجب تقویت اتحاد و همدلی نیز شده است. در محقق کردن این طرح، گروه های مختلف مردمی از جمله تشکل های مردم نهاد برای تحقق فرمایشات رهبری وارد گود شدند و با راه اندازی پویش ها و فراخوان ها، اقدام به جمع آوری کمک های مردمی و تهیه اقلام مورد نیاز و سپس شناسایی نیازمندان و توزیع این اقلام کردند. در این طرح طبق رهنمود های مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات و کمک مؤمنانه با هدف تأمین نیازهای غذایی و حمایت از اقشار محروم و کم بضاعت، ۳۰ بسته ارزاق، که هر بسته شامل: برنج، حبوبات، روغن، ماکارونی، سویا، خرما، رب، محلول ضدعفونی کننده، قند، چای و نمک متبرک شاه عبدالعظیم حسینی که سبب متبرک شدن این بسته شده و باعث برکت و سلامت در این خانواده ها می شود، با حفظ کرامت خانواده ها به آن ها اهدا شد.

حسینی خاطر‌نشان کرد: مهم ترین آثار فردی انفاق و اهدای این بسته ها؛ برکت و افزونی مال، دوری از بلا، تزکیه و طهارت نفس، آمرزش گناهان و برجسته ترین آثار اجتماعی آن هم عبارت است از: رفع فقر از چهره جامعه اسلامی و استقرار عدالت اقتصادی و اجتماعی، پیشرفت و پویایی نظام اقتصادی، صیانت جامعه از تباهی و گسترش فساد و یکی از بهانه های ترک انفاق، ترس از فقر و نداری در آینده است و به تعبیر قرآن، شیطان این خوف و هراس را در اشخاص بر می انگیزد تا آنان را از فضیلت والای انفاق و اهدا محروم سازد.

وی خوشبختی واقعی را در دستگیری و کمک به دیگران دانست و تأکید کرد: برای اینکه آخرت خود را با کار خیر و ثواب بنا سازیم، بهترین راه آن خوشحال کردن و کمک به انسان ها است.ما در قبال دین خدا، بنده های او و جامعه خویش مسئولیت داریم پس باید مسئولیت را خوب بشناسیم، خوب درک کنیم تا در اجرای بهتر آن موفق باشیم. محرومیت زدایی، یکی از وظایف ما در جامعه اسلامی محسوب می شود که باید همواره در آن کوشا باشیم، چرا که ترویج فرهنگ یاری رسانی به خانواده های نیازمند موجب عشق کمک به هم نوع می شود.

حسینی در خصوص اعمال خیر سرای محله در طی یک سال شیوع ویروس کرونا گفت: از آنجا که ملت ما در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... پای کار هستند، توانستیم در این ۲ سال شیوع بیماری منحوس کرونا، ۳۰۰۰ نوشت افزار و لوازم التحریر به دانش آموزان نیازمند و تعداد بیشتر از ۳۰۰۰ بسته معیشتی، به افراد کم توان با هدف ترویج معنویت اهدا کنیم. اگر حمایت های مردم و خیرین نبود این مقدار کمک از توان دولت خارج بود. نمی‌توان آمار دقیقی برای این مقدار کمک مؤمنانه ارائه داد اما با تمام وجود این کار مردم را تحسین می‌کنیم چون که اثرگذاری جریان کمک مؤمنانه علاوه بر مستمندان، در بین دانش‌آموزان که نسل الگو پذیر جامعه هستند بسیار زیاد هستند و موجب گسترش این عمل در جامعه می شود.

وی از رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در فرآیند توزیع این سبد کالای حمایتی عنوان کرد: توزیع این سبد ها با اولویت بندی انجام می شود و در اجرای مرحله ای توزیع این سبدکالای حمایتی، روزانه تعداد مشخصی از خانواده های تحت حمایت بر اساس اولویت صورت گرفته، این خدمت را دریافت می کنند و فرآیند توزیع به دور از ایجاد تجمع و ازدحام و با رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی انجام می شود. این اقدامات به طور مستمر ادامه می یابد و به مناسبت‌های مختلف این سبدهای معیشتی، بین خانواده‌های مددجو توزیع می شود و این افراد با توجه به بُعد خانوار، از حمایت های کمک معیشتی برخوردار می شوند.

حسینی ضمن تشکر از خیرین و حامیان این طرح همدلانه اظهار کرد: پشتیبانی و یاری همیشگی این خیرین مایه دلگرمی سرای محله است و سازمان ها و مؤسسات خیریه که با نیت خیر خواهانه و کمک به هم نوع شکل می‌گیرند، نقشی بیش از آنچه به نظر می‌رسد در توسعه بخش اقتصاد و مدیریت فقر و آسیب‌های اجتماعی در جامعه ایفا می‌کنند.

*خبرنگار دانش آموز پانا: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار