زمانی نژاد:

خانواده توانمند، فرزند آگاه و توانمند را به مدرسه می‌سپارد

تهران (پانا) - رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهر تهران نقش خانواده را به عنوان اولین مدرسه دانش‌‌آموزان در تربیت آنها مهم برشمرد و تاکید کرد خانواده توانمند، فرزند آگاه و توانمند را به مدرسه می‌سپارد و نقش موثری در نظام تعلیم و تربیت دارد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
خانواده توانمند، فرزند آگاه و توانمند را به مدرسه می‌سپارد

نماد کارگاه توجیهی پروژه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) با حضور سید عین الله طیموری فرد؛ رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، هادی زمانی‌نژاد؛ رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران، در سالن کنفرانس اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار و به صورت همزمان از بستر پیام رسان شاد برای مدیران مدارس شهر تهران و مشاوران پخش شد.

هدف همه عوامل تربیتی؛ رشد، تعالی و توانمندسازی دانش‌آموزان است

در این نشست زمانی نژاد عنوان کرد: نکته حائز اهمیت در تعلیم و تربیت، دانش‌آموز است و هدف همه عوامل تربیتی که در سند تحول بنیادین نیز به آن اشاره شده؛ رشد، تعالی و توانمندسازی دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه؛ فقط مدرسه و عوامل آن نمی‌توانند در مسیر رشد دانش آموز نقش اساسی ایفا کنند خاطرنشان کرد: نقش خانواده در این میان انکارناپذیر است، چرا که آغاز تربیت و شکل‌گیری شخصیت در بستر خانواده است، بنابراین توانمندسازی خانواده یکی از اهداف اصلی آموزش و پرورش است و خانواده توانمند، فرزند آگاه و توانمند را به مدرسه می دهد.

زمانی نژاد با تاکید بر همسویی و هماهنگی عوامل تربیت تصریح کرد: در دنیای کنونی، علاوه بر خانواده و مدرسه رسانه ها نیز عوامل مهمی در تعالی فرزندان هستند. چنانچه اتحاد و همدلی در این عوامل و الگوسازی مشترک وجود نداشته باشد، دانش آموز دچار تردید و سردرگمی خواهد شد.

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در ادامه فعالیت های امور تربیتی را دارای دو بخش دانست. قسمت اول، به طرح‌ها، پروژه‌ها و دستورالعمل‌ها پرداخته می شود و قسمت دوم که پررنگ تر است، پرداختن به عوامل تربیتی به عنوان یک فرد دغدغه مند است که دغدغه اش حمایت از فرزندان در برابر آسیب‌هایی است که روز به روز با سرعت و شتاب بیشتری در حال احاطه دانش آموزان این مرز و بوم است.

زمانی‌نژاد به نقل از استاد شهید مطهری گفت: اسلام به تربیت فرد دو نگاه دارد؛ یکی نگاه فردی و تربیت فردی است و دیگری، تربیت اجتماعی است که افراد باید برای حضور در اجتماع تربیت شوند و توجه به تربیت اجتماعی، جامعه‌ساز است.

گفتنی است؛ در ادامه جلسه طیموری فرد به تبیین امکانات جدیدی که برای حضور دانش آموزان در سامانه نماد ایجاد شده است اشاره و آموزش‌های لازم را در این زمینه برای حاضرین در جلسه و همچنین مدیران مدارس شهر تهران که از پیام رسان شاد جلسه را دنبال می کردند ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار