دبیر درس تاریخ:

حکم امام خمینی در مورد سلمان رشدی، مظهر اتحاد جهان اسلام است

ملارد (پانا) - دبیر تاریخ آموزش و پرورش ملارد در مورد نویسنده کتاب آیات شیطانی گفت سلمان رشدی علاوه بر نوشتن کتاب‌هایی با عناوین کفرگویی، بدگویی از دین اسلام ، مسیح و یهود در برخی از مجامع ادبی شرکت کرده و در مورد بی‌دینی نیز گفت و گو می‌کرد و اقدام امام خمینی (ره) در مورد او، نماد اتحاد بین مسلمانان سراسر جهان است.

کد مطلب: ۱۲۵۶۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
حکم امام خمینی در مورد سلمان رشدی، مظهر اتحاد جهان اسلام است

۲۵ بهمن ماه سال 1367 شمسی به صدور حکم تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر ارتداد سلمان رشدی نویسنده خائن کتاب آیات شیطانی، اختصاص یافته است.

زهرا مسعودی دبیر تاریخ مدارس آموزش پرورش ملارد در رابطه با صدور حکم اعدام سلمان رشدی توسط امام خمینی(ع) بیان کرد: هنگامی که سلمان رشدی چهارمین رمان خود را با عنوان آیات شیطانی به مرحله چاپ و انتشار رساند، خشم جهان مسلمان را برانگیخت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فقط مسلمانان ایرانی‌تبار به کتاب آیات شیطانی واکنش خشم نشان دادند، گفت: نه! از جای‌جای جهان افراد با ادیان مختلف به چاپ و انتشار این کتاب شیطانی واکنش خشم نشان دادند و با وارد کردن آن به کشورشان مخالفت ورزیدند.

دبیر آموزش و پرورش ملارد، در مورد ماجرای صدور حکم اعدام سلمان رشدی به دست امام خمینی (ره) پاسخ داد: ۲۵ بهمن سال ۱۳۶۷ تاریخ جهان مسلمانان طوری دیگر رقم خورد، امام خمینی (ره) رهبر جمهوری اسلامی ایران حکمی سرنوشت‌ساز صادر کرد، حکمی از جنس غیرت و دینداری، در این حکم امام خمینی(ره) از مردم غیور جهان مسلمان خواسته بود که نویسنده رمان آیات شیطانی را سریعاً اعدام کنند، ناگفته نماند که امام قربانیان این راه را شهید خوانده بودند.

دبیر تاریخ افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی، به شعار تبری با دشمنان خدا و تولی با دوستان خدا همواره پایبند بودند و در موضوع اعدام سلمان رشدی به آن جامعه عمل پوشاندند زیرا این کتاب مبنی بر توهین به اسلام و مسلمانان نوشته شده بود و دستور داد تا تمامی کتاب‌هایی با عنوان آیات شیطانی که منتشر شده، سوزانده شوند.

وی در پاسخ به این سوال که مسلمانان از چه چیزی بیشتر خشمگین شدند گفت: چیزی که خشم بسیاری از مسلمانان در سراسر جهان را برانگیخت قسمت دوم رمان آیات شیطانی بود، این قسمت از پیامبر(ص) گفته شده بود که با بهره‌گیری از یک نام که شباهت زیادی به نام محمد، پیامبر اسلام داشت نوشته شده بود و در این بخش از این کتاب به پیامبر اسلام توهین کرده و همین عامل باعث خشم مسلمانان علیه سلمان رشدی شده بود.

مسعودی اضافه کرد: سلمان رشدی فردی به اصطلاح بی‌فایده بود که مشخص نیست انگیزه‌اش از نوشتن این کتاب‌ها علیه مسلمانان و جهان اسلام چه بوده است، او به مسیحیت، یهود و اسلام اعتقاد نداشت جالب است بدانید این اعلام رسمی بی‌اعتقادی به ادیان مختلف از سوی کسی بود که در سال ۱۹۴۷ در یک خانواده مسلمان بمبئی در هند متولد شد.

وی در پایان افزود: امام خمینی(ره) با این اقدام مقتدرانه برای ایران و مسلمانان افتخار آفرید.

خبرنگار دانش‌آموز: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار