پیشوای نخست شیعیان، الگوی کاملی برای تمام مسلمانان است

ملارد (پانا) - دبیر آموزش و پرورش ملارد گفت امام علی (ع) پیشوای نخست مسلمانان از ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی بسیاری چون بخشندگی، صبوری، دلاوری و دینداری برخوردار بوده و مسلمانان زیادی را به دین اسلام دعوت کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۵۶۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
پیشوای نخست شیعیان، الگوی کاملی برای تمام مسلمانان است

سیزدهم ماه رجب ولادت با سعادت امام اول شیعیان امام علی(ع) است و آشنایی با طرز زیستن این امام برای دانش‌آموزان سرشار از تجربه و لطف الهی است.

لیلا برزگر دبیر دینی آموزشگاه احرار دوره متوسطه اول آموزش و پرورش شهرستان ملارد، در گفت و گو با پانا بیان کرد: امام علی(ع) در سیزدهم ماه رجب سال ۳۰ عام الفیل در مکه مکرمه چشم به جهان گشودند.

وی در پاسخ به این پرسش که امام علی(ع) با کدام ویژگی خود در بین عموم مردم شناخته شده است، گفت: اولین امام شیعیان از اخلاقی نیکو، سخاوتی بی‌انتها، وفاداری بسیار و دانایی فراوانی برخوردار بودند.

برزگر در پاسخ به این سوال که امام علی(ع) با کدام القاب خود بین مردم از عزت و احترام زیادی برخوردار بودند، توضیح داد: از القاب معروف امام علی(ع) می‌توان به اسدالله، مرتضی، ابوالتراب، قدسی شجر، نیکو ثمر، والا گهر، فرخنده سر، صاحب نظر، قرص قمر و صاحب تیغ دو سر اشاره کرد.

دبیر دینی در جواب این پرسش که چرا امام علی(ع) بین مردم محبوب است، افزود: امام علی به دلیل دارا بودن دلاوری و پهلوانی، انفاق، کمک‌هایی که به خانواده‌های نیازمند می‌کردند، بالا بودن علمشان، دینداری، عشق و ارادتشان نسبت به پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) بین مردم محبوب و معروف بودند.

برزگر در رابطه با اینکه جوانان جامعه امروزی کدام یک از ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری امام علی(ع) را باید سرلوحه زندگی خودشان قرار دهند، بیان کرد: جوانان جامعه امروزی باید تمام ویژگی‌های شخصیتی امام علی را سرلوحه زندگی خودشان قرار دهند تا بتوانند زندگی متناسبی را برای خودشان بسازند.

وی افزود: امام علی(ع) اسوه نیکی و مظهر پاکی هستند، جوانان امروزی نیز می‌توانند حس معرفت و شناخت خداوند، بخشندگی، صبوری، بردباری، انفاق، همدلی، خویشتن‌داری، اسلام دوستی، دین‌داری را سرلوحه زندگی خودشان قرار دهند.

دبیر دینی ادامه داد: امام علی(ع) با وجود تمام سختی‌هایی که در طی زندگی خودشان به چشم دیده‌اند، باز هم از دعوت انسانها به دین اسلام و یکتا پرستی دست نکشیدند و همچنان نیز با کتاب نهج البلاغه احادیث و تجربیات خودشان را در اختیار نوجوانان و جوانان قرار دادند چرا که جوانان در دوره جوانی می‌توانند آینده خود را طبق تصمیماتی که می‌گیرند، می‌سازند.

وی خاطرنشان کرد: ناگفته نماند هنگامی که امام علی(ع) به دنیا آمدند، همه گفتند مردی دلاور چشم به جهان گشوده است، به همین سبب این روز مبارک روز پدر و مرد نامگذاری شده است‌.

خبرنگار دانش‌آموز: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار