پدران، شادی خود را در آرامش و امنیت خانواده می‌یابند

ملارد (پانا) - روز پدر، روز همه پدرانی است که مردانه با وجود سختی‌ها و فشارهای روزگار، برای آرامش، رضایت و تأمین نیازهای خانواده تلاش می‌کنند و تنها آرزوی آن‌ها خوشحالی فرزندانشان است.

کد مطلب: ۱۲۵۶۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
پدران، شادی خود را در آرامش و امنیت خانواده می‌یابند

پدر، یعنی یک مرد در هر شرایطی که باشد برای خوشحالی فرزندانش لبخند بر لب داشته باشد و برای خانواده خود وقت بگذارد؛ ۲۶ بهمن و ۱۳ رجب روز ولادت امام علی(ع) و روز پدر است، به همین بهانه پای صحبت‌های چند پدر زحمتکش نشستیم که در ادامه می‌خوانید.

قادر حیدری یک پدر است و درباره روز پدر می‌گوید: پدر خوب کسی است که وقتی فرزندش به دنیا آمد، نام نیکو و شایسته‌ای برای فرزند خود انتخاب کند. زمانی که فرزندش بزرگ شد برای تحصیل او برنامه‌ریزی کند.

وی ادامه داد: بهترین لحظه زندگی من زمانی است که خانواده را در کنار همدیگر می‌بینم. از دست فرزندان خود ناراحت نشده‌ام و انتظاری که از فرزندان خود دارم این است که یاد بگیرند روی پای خود بایستند و هیچ وقت دست از تلاش و کوشش بر ندارند.

علی شهبازی پدر دیگری است که به مشورت در خانواده معتقد است و توضیح می‌دهد: پدر خوب کسی است که اجازه نظردهی به فرزندان خود بدهد، به اعضای خانواده احترام بزارد، پدر بودن مهم‌ترین کار و سخت‌ترین مسئولیت یک مرد در خانواده است و یک پدر باید برای آرامش خانواده خود تلاش کند.

وی ادامه داد: بهترین لحظه برای یک پدر تماشای خوشحالی و موفقیت خانواده‌اش است. من هیچ وقت از دست فرزندان خود ناراحت نشده‌ام و از فرزندان خود انتظار دارم که برای آینده خود تلاش کنند تا آینده خوبی داشته باشند.

علی بیتی نیز پدر است و در مورد این روز بیان می‌کند: یک پدر باید برای خانواده‌اش مفید باشد، تلاش کند و روزی حلال را برای خانواده‌اش تهیه کند.

وی ادامه داد: پدر بودن یعنی در سختی‌های زندگی کنار خانواده باشد و هر موانعی که در زندگی پیش آمد با آن بجنگد، بهترین لحظه زندگی من زمانی است که خانواده را کنار هم می‌بینم، از دست فرزندان خود ناراحت شده‌ام ولی هیچ‌وقت آنها را به خاطر کار بدی که کردند سرزنش نکرده‌ام.

بیتی خاطرنشان کرد: از فرزندان خود انتظار دارم که در راه راست قدم بردارند و برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند و برای چیزی که می‌خواهند بجنگند.

داوود رضایی هم یکی از پدرهای زحمتکش است و درباره پدر می‌گوید: پدر خوب پدری است که بتواند در اختیار خانواده‌اش باشد و برای آینده فرزندانش تلاش کند.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی‌های یک پدر مسئولیت پذیر این است که در چهارچوب خانواده عمل کند و مهربان و دلسوز باشد، بهترین لحظات زندگی من زمانی است که وقتم را در کنار فرزندانم می‌گذرانم، از دست فرزندان خود ناراحت شده‌ام اما همیشه آنها را راهنمایی کرده‌ام، از فرزندان خود انتظار دارم که در منزل حس همکاری داشته باشند و در مسائل درسی خودجوش و پویا باشند تا آینده خوبی را تجربه کنند.

محمد بذلو هم یک پدر مهربان و دلسوز است. وی گفت: پدر خوب پدری است که مهربان باشد، برای موفقیت فرزندانش تلاش کند و با فرزندانش دوست باشد.

وی اضافه کرد: پدر یعنی همیشه هوای کودکان خود را داشته باشد وظیفه اش را در قبال فرزندانش درست انجام بدهد، محیط خوب و آرامی برای فرزندانش مهیا کند، وقتی که خوشحالی و موفقیت بچه‌هایم را ببینم برای من یک دنیا ارزش دارد، هر پدری ممکن است که از دست فرزندان خود ناراحت شود ولی هیچ وقت پدر بدی آن‌ها را نمی‌خواهد، از فرزندان خود انتظار دارم که درس بخوانند، آینده خود را بسازند و به حرف پدر و مادرشان گوش دهند.

علی شهرامی پدر دیگری است که می‌گوید: پدر خوب کسی است که آرزوهای بچه‌هایش را تا حد امکان فراهم کند و حس امنیت، آرامش و خانه‌ای امن را برای آنها فراهم کند.

وی ادامه داد: پدر با مسئولیت باید برای فرزندانش وقت بگذارد، شنونده خوبی باشد، به فرزندان خود دروغ نگوید، به همسر خویش احترام بگذارد، یک پدر باید به فرزندانش اجازه تصمیم‌گیری بدهد و تکیه‌گاه و پشتیبان خانواده باشد، مسئولیت حمایت عاطفی و تشویق فرزندان برای پیروز شدن در مبارزات زندگی را بدرستی ایفا کند، شادترین لحظه زندگی من هنگام تفریح با خانواده است.

شهرامی در مورد انتظاراتش از فرزندان گفت: از فرزندان خود انتظار دارم در مقابل پدر و مادر مودب باشند و خدمت کردن به پدر و مادر و ارزش‌های ‌‌‌‌دینی را حفظ کنند.

احمد محمدی نیز پدر است و پیرامون روز پدر و انتظاراتش می‌گوید: منظور از پدر بودن یعنی کسی که به فکر آینده فرزندانش باشد و برای آرامش و رشد آنها تلاش کند و به قول‌هایش عمل کند، شادترین لحظه زندگی من لحظاتی است که خانواده و کودکانم را شاد و راضی و خوشحال می‌بینم.

وی ادامه داد: بله از دست فرزندان خود ناراحت شده‌ام اما با صحبت کردن سعی کرده‌ایم مشکل را رفع کنیم، از فرزندانم انتظار دارم به نصایح پدر و مادرشان گوش بدهند، چون ما یعنی پدر و مادر صلاح آن‌ها را می‌خواهیم و اینکه اولویت اول برای آنها خانواده باشد.

خبرنگار دانش‌آموز: زینب حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار