تغییر وضعیت آموزش دانش‌آموزان با تغییر رنگ کرونایی در گیلان

رشت (پانا) - رنگ به رنگ شدن شهر‌های گیلان، آموزش حضوری دانش‌آموزان را دوباره به تعطیلی کشاند.

کد مطلب: ۱۲۵۳۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تغییر وضعیت آموزش دانش‌آموزان با تغییر رنگ کرونایی در گیلان

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: آمار‌های مراکز درمانی استان، نشان می‌دهد که از دیروز، ۵ شهر از ۱۷ شهر گیلان به لحاظ رنگ‌بندی کرونایی قرمز شده اند و بقیه‌ شهر‌ها نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

فردین مهرابیان افزود: شهرستان‌های لاهیجان، آستانه‌ اشرفیه، لنگرود، رودبار و ماسال از شهر‌های قرمز استان هستند و بقیه‌ شهر‌های گیلان نیز نارنجی شده اند. این در حالی است که ۱۰ روز پیش، تمامی ۱۷ شهرستان گیلان به لحاظ شیوع کرونا به رنگ آبی درآمده بودند و آمار بستری‌های روزانه هم به ۱۷ نفر در روز کاهش یافته بود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۴ نفر در مراکز درمانی و بیمارستان‌های گیلان بستری شده اند و تعداد کل بستری‌ها نیز به ۳۳۰ نفر افزایش یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: به گفته‌ کارشناسان بهداشتی با توجه به سرعت شیوع سویه اُمیکرون، احتمال قرمز شدن ۱۲ شهر نارنجی استان نیز برای روز‌های آینده بسیار بالاست.

مهرابیان، از شهروندان گیلانی خواسته برای مصونیت از ابتلا به سویه‌ جدید کرونا موسوم به اُمیکرون، دز سوم یا یادآور واکسن را دریافت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز با توجه به مصوبه‌ ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گفت: آموزش حضوری در تمامی شهر‌هایی که به لحاظ رنگ بندی کرونا به رنگ قرمز و نارنجی درآمده اند، تعطیل و آموزش به صورت مجازی یا غیرحضوری انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار