رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری:

فارسی‌ستیزی نماد عصبانیت از یکپارچگی ایران است

تهران (پانا) - رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری فارسی ستیزی را نماد عصبانیت از یکپارچگی ایران عنوان و اعلام کرد خیال خامی است که تصور شود با ذره‌بین انداختن روی تفاوت‌ها، می‌توان انبوهی از اشتراکات فرهنگی، هویتی و تمدنی را از ذهن مردم پاک کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
فارسی‌ستیزی نماد عصبانیت از یکپارچگی ایران است

محمدصادق خیاطیان در صفحه اینستاگرام خود در واکنش به هجمه ایران‌ستیزان علیه زبان فارسی نوشت: ایران رنگین‌کمان زیبایی از اقوام، مذاهب و زبان‌هاست. همزیستی مهربانانه این مردم که از قرن‌ها پیش تا به امروز امتداد یافته، گواهی روشن بر بطلان ادعاهای پروپاگاندیست‌هایی است که -به اسم رسانه‌نگار- در آسمان لندن رویای تجزیه و تلاشی ایران یکپارچه را رصد می‌کنند.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای ایجاد شکاف‌های قومی، زبانی و عقیدتی در ایران البته سابقه‌ای دیرینه در میان بدخواهان این مرزوبوم دارد اما این بارِ کج مثل همیشه به منزل نمی‌رسد. ایرانیان هوشیارند و مقهور این قبیل فضاسازی‌های مغرضانه نمی‌شوند. فارسی زبان شعر و ادب و تمدن و متعلق به همه ایرانیان است.

خیاطیان زبان فارسی این سرمایه ملی را، میراث کهن این سرزمین و نخ تسبیح انسجام، همدلی و همزبانی همه اقوام میهن ما دانست و خاطرنشان کرد: دوست داشتن این زبان البته منافاتی با تعزیز و تعلیم و حفظ زبان‌های محلی ندارد. این زبان‌ها هم پشتوانه فرهنگ ما هستند و اگر با جان و دل از آنها صیانت نکنیم، بخش مهمی از فرهنگ مشترک ما از دست خواهد رفت.

رییس‌ مرکز بررسی‌ها استراتژیک ریاست‌جمهوری اضافه کرد: ساکنان این سرزمین با وجود تفاوت‌های زبانی و فرهنگی و قومی، دوشادوش یکدیگر با چنگ و دندان از تمامیت ارضی ایران عزیز مراقبت کرده‌اند و برای این مرز و بوم سر و دست و جان داده‌اند. خیال خامی است که تصور شود با ذره‌بین انداختن روی تفاوت‌ها، می‌توان انبوهی از اشتراکات فرهنگی، هویتی و تمدنی را از ذهن مردم پاک کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار