با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اقتصاددانان اسلامی در حوزه پولی و بانکی؛

«طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران» بررسی شد

تهران (پانا) - نشست هم‌اندیشی با موضوع بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارشناسان این حوزه در محل مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری برگزار شد. ‌

کد مطلب: ۱۲۹۰۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
«طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران» بررسی شد

‌به گزارش روابط عمومی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، در این جلسه که از سوی کارگروه پول و بانک معاونت اقتصادی مرکز بررسی‌های استراتژیک برگزار شد، طرح دو شوری مجلس شورای اسلامی درباره مسئولیت، اهداف، ساختار و وظایف بانک مرکزی مورد بررسی و نقد قرار گرفت.

در ابتدا نمایندگان حاضر در جلسه، گزارشی از فرایند تدوین طرح و تصویب کلیات طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در صحن مجلس ارائه دادند.

در ادامه این نشست که اساتیدی از دانشگاه علامه طباطبایی، مؤسسه امام خمینی(ره)، دانشگاه قم و نیز صاحبنظرانی در حوزه پولی و بانکی در آن حضور داشتند، بر ضرورت اصلاح قانون بانکداری، لزوم حذف ربا و ممنوعیت خلق پول از هیچ به‌ویژه توسط بانک‌های خصوصی، لزوم همزمانی اصلاح ساختار بانکداری و بانک مرکزی، اصلاح سیاست‌های پولی بانک مرکزی، استقرار سامانه یکپارچه اطلاعات نظام سپرده‌گذاری کشور، اشکالات استقلال بانک مرکزی و لزوم رتبه‌بندی نظام بانکی تاکید شد.

همچنین حاضران در جلسه، ضمن تبیین اشکالات اساسی و ساختاری طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران و ابتنای آن بر بدهی و خلق پول، دیدگاه‌های خود را در این زمینه مطرح کردند.

در این جلسه همچنین دکتر علی‌اکبر کریمی، دکتر مهدی عسگری، دکتر روح‌الله ایزدخواه، حجج‌اسلام حسین میرزایی و محمدتقی نقدعلی و دکتر محسن زنگنه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسائل و ابهامات موجود در طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران را با متخصصان پولی در میان گذاشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار