مدیر آموزش و پرورش ملارد خبر داد:

برگزاری نشست پرسخ و پاسخ دانش‌‌آموزی با مسئولان ملارد

ملارد (پانا) - در دومین روز از دهه فجر، نشست پرسش و پاسخ روسای شورای دانش‌آموزی مدارس ملارد با هدف تقویت مهارت انتقاد و آگاهی دانش‌‌آموزان از موضوعات و مشکلات شهری، با مسئولین ادارات آموزش و پرورش، شهرداری، سپاه، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، بهزیستی و شورای شهر در سالن اجتماعات پارک مشاهیر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست پرسخ و پاسخ دانش‌‌آموزی با مسئولان ملارد

طیب رضایی‌فر، مدیر آموزش و پرورش ملارد در ابتدای مراسم ضمن قدردانی از حضور مسئولین شهرستان بیان کرد: امسال هم مانند سالهای گذشته، نشست پرسش و پاسخ دانش‌‌آموزان با مسئولان شهری بصورت ابتکاری و خلاقانه توسط آموزش و پرورش ملارد و به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف تقویت ارتباط دانش‌آموزان با مسئولان شهری برگزار می‌شود.

محمد بهمنی، شهردار ملارد، در این نشست عنوان کرد: انجام عملیات عمرانی و آبادانی در سطح شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات است و شهرداری خدمات گسترده و متنوعی در زمینه جمع‌آوری زباله‌ها، نظافت معابر، ترافیک شهری، کاشت نهال، صدور مجوز ساخت و ساز و آتش ‌‌‌نشانی و خدمات ایمنی را بصورت روزانه انجام می‌دهد.

وی در پاسخ به اهمیت تأسیس اماکن ورزشی گفت: بر همگان آشکار است که پرداختن به فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد می‌شود و در این راستا ما سوله‌های ورزشی بسیاری را در سطح شهر ایجاد کرده‌ایم که تجهیز بیشتر آن با اداره ورزش و جوانان است، همچنین خانه‌های فرهنگ هم در حال گسترش است. هم اکنون سالن ورزشی با ظرفیت ۲ هزار نفر در بلوار شهیدان شوریابی در حال احداث است.

شهردار ملارد افزود: برای داشتن شهر خوب، باید فرهنگ‌های شهروندی را ارتقاء دهیم و هر کس برای شروع طرح تفکیک زباله از مبدا را در منزل خود انجام دهد، از این طریق به کسانی که در شغل بازیافت هستند کمک کرده و به اقتصاد و مدیریت شهری هم کمک می‌کنیم.

بهمنی در مورد جمع‌آوری سگ‌های ولگرد تصریح کرد: در سال جاری حدود ۶۶۷ قلاده سگ ولگرد از سطح شهر جمع آوری شده که قرار است به آن‌ها واکسن هاری هم تزریق شود البته در این زمینه با مخالفت‌هایی از سوی انجمن حمایت از حیوانات روبرو هستیم که سرعت کار را کند می‌کند.

مریم توفیق، نماینده شبکه بهداشت هم در پاسخ به رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی توسط نانوایی‌ها گفت: در شبکه بهداشت و درمان واحدی به نام بهداشت محیط وجود دارد که بصورت مستمر از واحدهای صنفی بازدید می‌کند، در بازدیدهای میدانی اگر تخلفی باشد، واحد صنفی پلمب می‌شود، مردم اگر مشکلی در زمینه بهداشتی یا کیفیت مواد غذایی دیدند حتماً با واحد بهداشت محیط در ارتباط باشند.

وی در مورد زمان بهره‌برداری از بیمارستان ملارد افزود: معمولاً بیمارستان‌ها بصورت بخش به بخش افتتاح شده اما بیمارستان ملارد بصورت کلی و با راه‌اندازی بخش سی تی اسکن در مبعث پیامبر اکرم(ص) افتتاح می‌شود که وجود این بخش در ملارد اهمیت بسیاری دارد.

طیب رضایی‌فر، مدیر آموزش و پرورش ملارد نیز در پاسخ به مشکل انشعابات برق و گاز مدارس تازه تأسیس شرح داد: مدارس تازه تأسیس زیرساخت‌های شهری نداشتند و در طی ۲ ماه گذشته با همراهی فرمانداری و شورای شهر، مشکل مدارس بصورت جدی پیگیری شد و مدارس اگر کمبودهای خود را گزارش دهند قطعاً در صدد رفع آن هستیم.

خدایار، رییس شورای شهر صفادشت، در مورد کمبودها و عدم امکانات کوه دهک و یادمان شهدای اقتدار گفت: هم اکنون ۵۰ هکتار جنگل‌سازی زیتون در این منطقه انجام شده و شهرک گلخانه‌ای هم تأسیس شده، رستوران آبشار مصنوعی و سایر امکانات رفاهی هم در حال تأمین است و تا سال ۱۴۰۱ انجام خواهد گرفت، اطلاع‌رسانی برای استفاده مردم و کوهنوردان از این فضای تفریحی و فرهنگی هم توسط هیئت کوهنوردی اداره ورزش و جوانان صورت خواهد گرفت.

حسین قدیمی، نماینده سپاه هم ضمن اشاره به پتانسیل‌های بالای این شهرستان در زمینه‌های علمی، فرهنگی، مذهبی و هنری گفت: دانش‌‌آموزان باید بصورت مداوم با مسئولان در ارتباط باشند و مطالبات غنی‌تری در زمینه ارتقا سطح آموزشی و فرهنگی داشته باشند، منفی نگاه نکنند و بدانند که مسئولان نیروی انتظامی زحمت زیادی برای برقراری امنیت شهر متحمل می‌شوند.

وی افزود: سپاه در موارد امنیتی، اطلاعاتی، فرهنگی، اجتماعی و محرومیت‌زدایی وظایف بسیاری دارد و برای تقویت روحیه معنوی، برنامه راهیان نور را با ایجاد مکان‌هایی در غرب و جنوب کشور برگزار می‌کند.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار