استاندار قم:

دانش‌آموزان از ظرفیت علمی و معنوی معلمان بخوبی بهره ببرند

قم(پانا)- استاندار قم عنوان کرد دانش‌آموزان تلاش کنند برای رسیدن به یک زندگی خوب، از ظرفیت علمی، اخلاقی و معنوی معلمان بخوبی بهره‌مند شوند.

کد مطلب: ۱۲۵۲۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان از ظرفیت علمی و معنوی معلمان بخوبی بهره ببرند

«سیدمحمد تقی شاهچراغی» استاندار قم امروز طی سخنانی در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در دبیرستان نمونه دولتی حضرت معصومه(س) اظهار داشت: 12 بهمن یک روز بی نظیر است و نباید اجازه دهیم گذر ایام، غبار نسیان و فراموشی این روز را بر ذهن ها بر جای بگذارد.

وی افزود: اعتقاد داریم در جریان انقلاب بخصوص 12 بهمن اراده الهی بر کشور ما جاری شد و موضوع آنقدر اهمیت داشت که هزاران نفر از مردان و زنان حاضر شدند ارزشمندترین سرمایه موجود را تقدیم اسلام کنند.

شاهچراغی ادامه داد: چه خانواده هایی بودند که عزیزانشان را با میل و رغبت برای حفظ اسلام فرستادند و بعضی از آنها با اینکه سال هاست هنوز از فرزندانشان خبری نیست، همچنان از انقلاب و آرمان ها به نیکی یاد میکنند و همیشه تا پای جان، پا در رکاب انقلاب هستند.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: شما از منتخبان اخلاقی و علمی هستید و مرور خاطرات و تجربیات پس از انقلاب و دفاع مقدس، نکات ارزشمندی را در حیطه «خوب زندگی کردن» به همه ما می آموزاند.

استاندار قم با اشاره به مولفه های رسیدن به یک زندگی خوب و سالم، افزود: از مقدمات این زندگی، توجه به خدا با رعایت دستورالعمل های الهی و توجه به نماز، روزه، دعا و پرهیز از گناه است و بدانیم که در محضر خدا هستیم و هر کسی خود می داند که چقدر مایل است با توجه به این اصل، در راه زندگی خوب و سالم قدم بردارد.

وی تاکید کرد: بسیاری از انسان ها مثل انبیاء، اولیاء، صلحا و شهدا به این اصل به خوبی عمل کردند و بخصوص آیت الله صافی گلپایگانی از جمله کسانی بود که نماد خوب زندگی کردن بود.

شاهچراغی تصریح کرد: برای گام برداشتن در مسیر زندگی الهی، باید از ظرفیت علمی و اخلاقی و معنوی معلمان استفاده کرد هرچند محدودیت های کرونایی این فرصت را مخدوش کرده اما با رعایت شیوه نامه های بهداشتی می توان از این ظرفیت بخوبی بهره مند شد.

وی نکته بعدی در رسیدن به زندگی خوب را احترام به پدر و مادر و حفظ میراث ارزشمند آنها در حیات و ممات شان خواند و گفت: بخصوص ضرورت دارد فرزندان شهدا به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

استاندار قم تعاون و همکاری و همدلی در امور خیر را یکی دیگر از مولفه های رسیدن به زندگی خوب توصیف کرد، سپس با اشاره به تقابل جبهه حق و باطل در فضای مجازی ادامه داد: استفاده از فناوری های روز یکی از ظرفیت های لازم برای حضور موفق در این فضاست و اگر کسی با اعتقاد و ایمان راسخ گام بردارد، در این راه نمی لغزد.

وی خطاب به تشکل های دانش آموزی فعال در مدرسه عنوان کرد: تلاش کنید انس و دلدادگی به امام و شهدا و ولایت را سرلوحه برنامه های خود قرار دهید.

شاهچراغی با بیان اینکه اگر برای کسی با نیل به مقام شهادت، جاودانگی و گره خوردن با خدا رقم بخورد، آثار او هم جاودانه می شود، تاکید کرد: بخش هایی از بیانیه گام دوم انقلاب، وصیتنامه امام راحل(ره) و زندگینامه و وصیتنامه شهدا را بخوانید زیرا اینها آثاری جاویدان هستند.

وی گفت: بر همین اساس است که جریان دفاع مقدس، همچون نهضت عاشورا، جاویدان است و هیچگاه فراموش نمی شود.

استاندار در پایان خاطرنشان کرد: اگر علمی باقی است، آن علمی است که در مسیر خدمت باشد و با رضای الهی گره بخورد.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار