مدیر کل آموزش پرورش شهرستان‌های استان تهران:

حفظ سلامت اجتماع بدون پرداختن به سلامت خانواده و نقش زن در آن امکان‌پذیر نیست

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش پرورش شهرستان‌های استان تهران در مراسم بزرگداشت مقام زن حفظ سلامت اجتماع و پیشرفت جامعه را بدون پرداختن به سلامت خانواده و نقش زن در آن امکان‌ناپذیر دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۱۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
حفظ سلامت اجتماع بدون پرداختن به سلامت خانواده و نقش زن در آن امکان‌پذیر نیست

سیدمجتبی هاشمی، در این مراسم گفت: خانواده به عنوان یک رکن اصلی، کارفرمای مسائل تربیتی دانش‌آموزان و فرزندان است. نهاد تعلیم و تربیت نیز راهبری این جریان را بر عهده دارد و لازم است که ایفای نقش خانواده‌ها در فرایندهای کاری قوت‌بخش‌تر شود و این بخش هماهنگی بیشتر در حوزه خانواده و دستگاه تعلیم و تربیت را می‌طلبد.

وی ادامه داد: در فرهنگ ما خانواده بدون نقش زن کامل نیست؛ بانوان می‌توانند نقش موثری در پیشرفت و استحکام خانواده داشته باشند. حفظ سلامت اجتماع و پیشرفت جامعه بدون پرداختن به سلامت خانواده و نقش زن در آن امکان پذیر نیست. اگر در مورد نقش زن صحبت می‌شود به این دلیل است که در جامعه از خانواده به عنوان یک رکن نام برده می‌شود که نمی‌توان آن را بدون زن تصور کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در ادامه تصریح کرد: گاهی هنگام پرداختن به مقام زن ارزیابی خیلی دقیق و درستی از نقش خانوادگی و اجتماعی آنها نمی‌شود و از آن‌جا که به سمت اشتغال زنان در جامعه می‌رویم؛ این مساله بسیار مهم است و جزو شاخص و معیارهایی است که در جامعه مدرن و امروزی می‌تواند به عنوان نقش توسعه‌یافته یک خانواده یا یک جامعه و معیارهایی که حتما نیاز به ترمیم و تعادل‌بخشی در زندگی اجتماعی دارند، پرداخته شود.

هاشمی بیان کرد: گاه به نقش مردان در اجتماع به شکلی اغراق‌آمیز توجه می‌شود و مردان تلاش می‌کنند نقش خود را راپررنگ‌تر کنند یا زنان می‌خواهند نقش خود را پررنگ‌تر کنند؛ این مفاهیم باید برخواسته از فضیلت و داشته‌ها و ثروت‌های درونی این افراد باشد و نباید به شکل جنسیتی با آن برخورد کرد، صلاحیت‌های حرفه‌ای که این روزها به آن پرداخته می‌شود، هر دو جنس مرد و زن را به توسعه می‌رساند و جامعه باید شرایطی را ایجاد کند که هر دوجنس بتوانند بطور توسعه‌یافته در کنار هم سنجیده شوند.

وی گفت: در جامعه باید کنش عاطفی را در کنار کنش عقلانی و با ایجاد تعادل‌ به هر دو داشته باشیم، تا بتوانیم شرایط مطلوب‌تری برای اداره جامعه داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران ادامه داد: در مجموعه بزرگی مانند اداره کل آموزش پرورش شهرستان‌های تهران که گستردگی خاصی به واسطه همجواری با کلانشهر تهران دارد، برای اینکه به یک سیستم پویا و فعال برسیم شاخصه‌های خاصی برای کارهایمان داریم؛ در حوزه‌های مهاجرپذیری و مرتبط با آسیب‌های اجتماعی شاخصه‌هایی داریم که دائم نیاز به ترمیم و بازاندیشی و کار جهادی دارد.

وی نقش امور بانوان را هماهنگی دبیرخانه‌ای فرایندهای مرتبط با بانوان دانست و افزود: واقعیت این است که در طول تاریخ، هم در جامعه متمدن امروز و هم در جامعه گذشته به زنان ظلم شده است و این مساله انکارناپذیر است که زنان در زمینه‌های حقوقی و رشدیافتگی، در اول مسیر توسعه یافتگی هستند.

هاشمی در پایان بیانات خود گفت: از آن‌جا که کارشناسی امور بانوان امکانات زیاد و وسیعی برای فعالیت‌های اجرایی گسترده‌ای که در حوزه بانوان می‌توان انجام داد، ندارد؛ نیازمند تعامل با معاونت‌ها و مجموعه‌های مختلف با تنوعی از داشته‌ها و امکانات است که سود اصلی این را دانش آموزان دختر خواهند برد.

خبرنگار: سبحان زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار