ریاست اداره سلامت شهر تهران در وبینارآموزشی استانی عنوان کرد:

وظیفه ما تربیت دانش‌آموزان سالم از نظر جسمی و روانی است

تهران (پانا) - ریاست اداره سلامت شهر تهران توجه به بهداشت و سلامت دانش آموزان را از اولویت‌های برنامه توسعه آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۲۴۵۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
وظیفه ما تربیت دانش‌آموزان سالم از نظر جسمی و روانی است
وبینار آموزشی استانی اجرای طرح آهن یاری و مکمل یاری ویتامین D در بستر شاد کانال مراقبین سلامت شهر تهران با حضور منصور سیف؛ ریاست اداره سلامت شهر تهران، کارشناسان و مراقبین سلامت شهر تهران برگزار شد.
منصور سیف؛ ریاست اداره سلامت شهر تهران ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تشکر از کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کارشناس سلامت منطقه یک و زحمات مراقبین سلامت شهر تهران بخصوص در این دو سال اخیر بحران کرونا اظهار کرد: توجه به بهداشت و سلامت دانش آموزان را از اولویت های برنامه توسعه آموزش و پرورش اعلام کرد.
وی افزود: وظیفه ما تربیت دانش آموزان سالم از نظر جسمی و روانی است وبینار آموزشی امروز در راستای آموزش مراقبین سلامت است تا بتوانیم در جهت ارتقاء سلامت دانش آموزان گام موثر برداریم. برگزاری این وبینار به منظور اجرای طرح آهن یاری و مکمل یاری ویتامین D است. امید داریم مراقبین سلامت توصیه ها را سرلوحه آموزش های خود برای گروه های هدف قرار دهند.
در ادامه منصور رضایی؛ متخصص تغذیه دانشگاه شهید بهشتی و بیمارستان مسیح دانشوری تصریح کرد: وظیفه اصلی مراقبین سلامت آموزش خانواده ها بخصوص مادران است و ایجاد اعتماد به مصرف مکمل های توضیح شده در مدارس است.
وی با اشاره به کمبودهای شایع ریز مغزی ها در افراد خاطرنشان کرد: کمبود ریز مغزی ها به دو صورت در بدن قابل جبران است موادی مانند ید، روی، سلنیوم و ... که کمبود آنها از طریق مواد غذایی قابل جبران هستند ولی آهن و ویتامین D در سنین نوجوانی بخصوص دختران باید حتما با مصرف مکمل دریافت شود.
رضایی ضمن پیشنهاد سه راهکار و سه برنامه در خصوص کنترل کمبود این مکمل ها تاکید کرد: آموزش مراقبین سلامت بسیار مهم است و در مرحله بعد ایجاد احساس نیاز در دانش آموزان و غنی سازی مواد غذایی و مورد آخر برنامه کوتاه مدت که همان مکمل یاری برای گروه هدف دانش اموزان دختر بالای ۱۲ سال است.
در ادامه سیما سرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در خصوص ارتقا سطح سلامت گروه هدف (دانش آموزان، والدین، کارکنان) گفت: آموزش در راس و اولویت برنامه های سلامت محور است. می توان با افزایش آگاهی های تغذیه ای جهت پیشگیری از بیماریهای مزمن و تربیت مادران و نسل سالم در آینده گام برداشت.
در پایان اکرم شاه محمدی؛ کارشناس سلامت در خصوص روند اجرای طرح مذکور در مدارس و نحوه توزیع قرص آهن هفته ای یک عدد به مدت( ۱۶ هفته ) و ویتامین مگاووز D (ماهی) یک عدد به مدت ۹ ماه توضیحات مبسوطی ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار