کارشناس سلامت و تندرستی منطقه ٩:

طرح دادرس با ارتقا دانش امدادی، تاب آوری دانش‌آموزان در جامعه را تقویت می‌کند

تهران (پانا) - کارشناس سلامت و تندرستی منطقه ٩ تاکید کرد طرح دادرس با ارتقا دانش امدادی، تاب آوری دانش‌آموزان در جامعه را تقویت می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۳۴۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح دادرس با ارتقا دانش امدادی، تاب آوری دانش‌آموزان در جامعه را تقویت می‌کند

زهره رفیعی، کارشناس سلامت و تندرستی منطقه 9 در حاشیه اجرای طرح دادرس که با تلاش و حضور معاون پرورشی و مسئولین سازمان هلال احمر و در دبیرستان شهدای سیزده آبان برگزار شد، با اشاره به اهمیت طرح دادرس گفت: طرح فوق با هدف افزایش آمادگی دانش آموزان برای مقابله با حوادث، بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش در زمان وقوع بلایا و حوادث و افزایش سطح ایمنی دانش‌آموزان و تربیت تیم های دانش‌آموزی برگزار می شود.

فاطمه علیمرادی، مدیر دبیرستان شهدای سیزده آبان نیز با تاکید بر اینکه اجرای طرح دادرس، دانش امدادی در دانش آموزان را تقویت می کند، اظهار کرد: وجه مشترک فعالیت های جوانان هلال احمر ترویج و گسترش فرهنگ بشردوستی با رویکرد امدادی است و تقویت دانش امدادی در دانش‌آموزان با اجرای طرح ملی دادرس در مدارس این فرصت را فراهم می آورد تا با افزایش سطح توانمندی‌ها و مهارت‌های امدادی دانش آموزان، در جهت تقویت تاب آوری آن ها در جامعه فعالیت کنیم.

علیمرادی خاطرنشان کرد: در واقع طرح ملی دادرس با هدف تربیت دانش‌آموزان آماده برای مقابله با حوادث و سوانح، توانسته آموزه‌های امداد و نجات را به سطح مدارس و قشر نوجوان جامعه برده و فرهنگ «خودامدادی» و «دگرامدادی» را در بین دانش‌آموزان نهادینه کند.

این گزارش حاکی است دانش آموزان در طرح دادرس مواردی همچون پناهگیری و تخلیه اضطراری در حوادث، حمل مصدوم، اطفاء حریق و اسکان اضطراری و احیای قلبی - ریوی (CPR) پانسمان و بانداژ به دانش آموزان آموزش داده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار