مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

ارتقاءتوانمندسازی زنان، در آموزش نقش‌های کلیدی برای تربیت فرزندان ضروری است

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ویژه برنامه بانوی خردمند، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام زن عنوان کرد خانواده هسته اصلی جامعه است و زمان مدیران این هسته اصلی هستند.

کد مطلب: ۱۲۵۱۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
ارتقاءتوانمندسازی زنان، در آموزش نقش‌های کلیدی برای تربیت فرزندان ضروری است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش قزوین؛ حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ویژه برنامه بانوی خردمند، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام زن و مادر اظهار کرد: خانواده هسته اصلی جامعه است و زنان مدیران این هسته اصلی هستند، برای رسیدن جامعه به سعادت و رستگاری باید به نقش خانواده به عنوان مهمترین عنصر و رکن جامعه و به زنان به عنوان مدیران این هسته اصلی توجه جدی شود.

اصغری با اشاره به اینکه توسعه جامعه محصول توانمندشدن زنان است، گفت: برای مصونیت از آسیب های مختلف اجتماعی باید بر نقش آفرینی زنان در تربیت نسل آینده ساز کشور با توانمندسازی زنان و دانش آموزان، تمرکز بیشتری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما به عنوان معلمان و سیاست گذاران حوزه تعلیم و تربیت باید با ترسیم چشم انداز روشن، راهبردهای حساب شده، با تدوین نقشه عملیاتی کاملا منسجم برای تحقق این مهم، هوشمندانه عمل کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: تدوین نقشه عملیاتی به منظور ارتقا و توانمندسازی و مهارت های اجتماعی زنان ضروری است و براین باوریم زنانی می توانند این مهارت ها را به فرزندانشان منتقل کنند که خود به خوبی آن را آموخته باشند.

وی ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند کارشناسان امور بانوان مناطق و نواحی استان در تربیت نسل آینده ساز، تاکیدکرد: هوشمندانه تر ازگذشته، به تربیت نسل جوان، خصوصا تربیت دختران امروز که مادران آینده جامعه هستند بپردازید، لازمه هوشمندانه عمل کردن، توانمندشدن است، بنابراین ضروری است متفکرانه و اندیشمندانه به مسائل پیش رو توجه کنید. حاصل نگاه اندیشمندانه، باید تربیت تمام ساحتی باشد.

اصغری افزود: برای ما تربیت در ساحت علمی و فناورانه بسیار مهم است، اما مهم تر از ساحت علمی و فناورانه؛ تربیت ساحت عبادی، اعتقادی و اخلاقی فرزندان است تا آنهابتوانند شایستگی لازم را برای ایفای نقش در جامعه داشته باشند، به همان اندازه که تربیت در ساحت علمی و فناورانه مهم است، تربیت ساحت سیاسی و اجتماعی، نیز مهم وبا اهمیت است، اگر مادری در ساحت سیاسی و اجتماعی توانایی لازم را پیدا کرد و قدرت تحلیل را بدست آورد می تواند نقش آفرینی موثری داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار