رویکرد جدید دادگستری آذربایجان‌شرقی در تعیین مجازات

تبریز (پانا) - رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی از تغییر رویکرد این نهاد به تعیین مجازات جایگزین حبس خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد جدید دادگستری آذربایجان‌شرقی در تعیین مجازات

موسی خلیل اللهی در دیدار چهره به چهره با جمعی از مردم استان گفت: امسال تعدادی از محکومان به حبس، به جای گذراندن دوران حبس خود در زندان، مکلف شده اند کار‌های عام المنفعه انجام بدهند.

وی افزود: خرید بخاری برای نیازمندان، تهیه اقلام مورد نیاز برای معلولان، خرید البسه برای اقشار آسیب پذیر، کمک به حفاظت از محیط زیست، ویزیت رایگان مردم توسط پزشک متخلف و موارد مشابه دیگر، از جمله مجازات‌هایی است که به جای تحمل حبس، به محکومان تعیین می‌شود.

خلیل اللهی با اشاره به این که این قبیل مجازات‌ها در بسیاری از شهرستان‌های استان رایج شده تصریح کرد: این مجازات‌ها برای کسانی که جرائم سبک مرتکب می‌شوند و سابقه‌دار نیستند، صادر می‌شود و قضات برای جلوگیری از ورود افراد با جرایم سبک به زندان، این مجازات‌ها را تعیین می‌کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این نوع آرا همسو با شخصیت و تخصص متهم و نوع جرائم ارتکابی است افزود: آرای جایگزین حبس بسیار مناسب‌تر از زندان است و عیوب زندان را ندارد، به طوری که این آرا علاوه بر مردم، برای محکومان نیز اثربخش بوده و امکان اصلاح فرد را تسهیل می‌کند.

در این دیدار ۴۵ مورد از درخواست‌های مراجعان به دستگاه قضایی توسط رئیس کل دادگستری استان بررسی شد و مورد رسیدگی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار