سیروس دین محمدی در گفت‌وگو با پانا

کرونا ترمز استقلال را کشید؛ کار برای فرهاد مجیدی سخت شد

در فوتبال ایران نتیجه‌گرایی حرف اول را می‌زند

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال با بیان اینکه کرونا ترمز استقلال را کشید تاکید کرد که باید در نیم فصل دوم از هر نظر این تیم تقویت شود.

کد مطلب: ۱۲۵۰۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
کرونا ترمز استقلال را کشید؛ کار برای فرهاد مجیدی سخت شد

سیروس دین‌محمدی در گفت‌وگو با پانا، درباره ارزیابی‌اش از شانزده هفته ابتدایی لیگ برتر ایران گفت: «در ابتدای لیگ با توجه به اینکه تیم‌ها هماهنگی لازم را با هم نداشتند شاهد برگزاری مسابقات خوبی نبودیم، برخی تیم‌ها مثل پدیده، نفت مسجد سلیمان و صنعت نفت عملکرد قابل قبولی نداشتند و بازی‌های خوبی ارائه ندادند، اما هر چقدر که زمان گذشت شرایط تغییر کرد و تیم‌ها هماهنگ شدند.»

وی ادامه داد: «اما به طور کلی بخواهم در مورد نیم فصل اول لیگ ارزیابی داشته باشم، باید بگوییم تیم‌ها خیلی پیشرفت محسوس نداشتند. زمین‌ها کیفیت مناسب نداشتند، برخی تیم‌ها به خاطر همین مشکلات مجبور بودند در تهران تمرین کنند و در شهر خودشان مسابقه بدهند. در مجموع معتقدم لیگ امسال کیفیت بالایی نداشت و ما شاهد برگزاری یک لیگ معمولی بودیم.»

دین محمدی در ادامه به عملکرد استقلال اشاره کرد و گفت: «استقلال در ابتدای لیگ خوب شروع نکرد اما رفته رفته به هماهنگی رسید، در یک مقطع هم ۵ تساوی به دست آورد که تیم را دچار بحران کرد. اما رفته رفته شرایط تیم تغییر کرد و با آنالیز خوبی که اعضای کادر فنی داشتند، رفته رفته تیم شخصیت قهرمانی پیدا کرد و در نهایت با اعتماد به نفس کامل و بدون شکست صدرنشین لیگ امسال در پایان نیم فصل اول شد.»

وی در مورد راهکار برای حل نقاط ضعف استقلالی‌ها در نیم فصل اول گفت: «به نظر من استقلال به سه بازیکن نیاز دارد تا بتواند در نیم فصل دوم نقاط ضعف خود را ترمیم کند، اگر این تیم، یک دفاع چپ تخصصی، یک هافبک راست و یک بازیکن پشت مهاجم بگیرد خیلی از نقاط ضعف برای نیم فصل دوم برطرف می‌شود.»

پیشکسوت استقلال در مورد لغو بازی‌های استقلال به دلیل کرونا و تاثیر آن روی عملکرد بازیکنان اظهار کرد: «قطعا لغو مسابقات و وقفه‌ای که برای بازیکنان اتفاق افتاد روی عملکرد آنها تاثیر منفی دارد. شاگردان فرهاد مجیدی روند خیلی خوبی داشتند و برای جام حذفی هم با برنامه مقابل پیکان ظاهر می‌شدند و برنده میدان هم می‌توانستند باشند، اما شرایط به یک باره تغییر کرد و ویروس کرونا ترمز استقلالی‌ها را کشید. حالا شرایط برای تیم سخت شده و مربی بدنساز تیم باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشد تا بازیکنان به لحاظ جسمی به شرایط ایده‌آل خود برگردند. علاوه بر مسائل جسمانی آبی‌ها نیاز دارند به لحاظ روحی و روانی تقویت شوند، آنها باید همانند نیم فصل اول در جام حذفی و لیگ برتر با قدرت به میدان بیایند.»

دین محمدی در پایان در مورد تغییرات نیمکت تیم‌ها که در نیم فصل اول تیم‌ها داشته‌اند، عنوان کرد: «متاسفانه در فوتبال ما خیلی از مدیران مصرف‌کننده هستند، به این معنی که فقط به دنبال تغییرات و شوک‌های موقتی هستند. مربیگری کار سختی است و اگر شرایط فراهم نباشد سخت‌تر هم می‌شود. در فوتبال ایران هم نتیجه‌گیری حرف اول را می‌زند به این معنی که اگر مربی برای چند هفته نتیجه نگیرد بالافاصله تعویض می‌شود و تیم هم به خاطر شوک موقتی که به آن وارد شده اغلب اوقات نتیجه می‌گیرد اما این روند موقتی است. باید این مسائل ریشه‌ای حل شود و شرایط و امکانات در اختیار مربیان قرار بگیرد و پس از آن تصمیم بگیرند. این یک روال عادی در لیگ فوتبال ایران است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار