از سوی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشریح شد؛

روند آموزش‌ «حضوری» در مدارس استثنایی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور روند آموزش‌های حضوری در مدارس استثنایی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
روند آموزش‌ «حضوری» در مدارس استثنایی

حمید طریفی حسینی، در این باره اظهار کرد: از آذر ماه که ستاد ملی کرونا مجوز بازگشایی تدریجی مدارس را صادر کرد، مدارس استثنایی آموزش‌های حضوری خود را آغاز کرده بودند.

وی افزود: میانگین تعداد دانش‌آموزان در مدارس آموزش و پرورش استثنایی حدود ۵۰ نفر و در هرکلاس درس حدود شش نفر است و لذا امکان فاصله گذاری و آموزش های حضوری در مدارس استثنایی نسبت به مدارس عادی فراهم تر است.

معاون وزیر با اشاره به تصمیم اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا و تاکید وزیر محترم آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی کامل مدارس، گفت: مطابق شیوه نامه ارسالی از وزارتخانه، معلمان باید ساعات موظف خود را در مدرسه حضور داشته باشند و اگر هم قرار باشد بنا به شرایط، آموزشی به صورت مجازی ارائه شود، از همان کلاس درس، آموزش مجازی به گروه‌هایی که نمی‌توانند در مدرسه حاضر شوند ارائه شود تا شرایط برای استقرار کامل دانش‌آموزان در مدرسه فراهم شود.

وی افزود: در شرایط خاص و در صورتی که تعداد دانش آموزان یک کلاس زیاد باشند اختیار گروه بندی این دانش آموزان برای آموزش های حضوری به مدارس واگذار شده است.

طریفی تصریح کرد: به عنوان مثال اگر امکان برگزاری کلاس‌ درس پنج نفره در گروه‌های چندمعلولیتی یا طیف اوتیسم فراهم نباشد، مدارس می توانند کلاس‌ها را دو و سه نفره کرده و امکان حضور گروه بندی شده دانش آموزان را فراهم کنند.

طریفی حسینی با تاکید بر اینکه آموزش مجازی تعطیل نخواهد شد و در کنار آموزش حضوری ادامه خواهد یافت، گفت: تاکید بر آموزش های حضوری است، اما اگر شرایط حضور برخی دانش آموزان با نیازهای ویژه به دلیل شرایط خاص این دانش آموزان فراهم نباشد، مدارس باید شرایط آموزش مجازی را برای این دانش آموزان فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار