نویسنده، مترجم و ویراستار ادبیات کودک در گفت‌وگو با پانا

ناشری که کتابش را تبلیغ نمی‌کند، ضرری دوسویه را برای خود و صاحب اثر ایجاد می‌کند

تهران (پانا) - مژگان کلهر معتقد است نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیشتر مورد توجه کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای است و شرایط بسیار خوبی برای دسترسی همگان به کتاب ایجاد کرده است و از این منظر رویدادی درخورتوجه‌ محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۹۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
ناشری که کتابش  را تبلیغ نمی‌کند، ضرری دوسویه را برای خود و صاحب اثر ایجاد می‌کند

مژگان کلهر (نویسنده،‌ مترجم و ویراستار ادبیات کودک و نوجوان) در گفت‌‎وگو با پانا ضمن اشاره به استقبال خوب مخاطبان از نمایشگاه مجازی کتاب تهران در دوره اول گفت این استقبال هم در حوزه بزرگسالان و هم در حوزه کودک و نوجوان بود و گمانم امسال، در دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران هم این استقبال ادامه‌دار است و علاقه‌مندان بیشتری از این فرصت استفاده می‌کنند.

وی افزایش قیمت کتاب را یکی از مشکلات حوزه بازار کتاب عنوان کرد و افزود: «تسهیلاتی همانند بن‌های تخفیف کتاب، تخفیف‌های ناشران و ارسال رایگان کتاب که برای دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در نظر گرفته شده در این زمینه کمک کننده بوده و اتفاق خوب و موثری است.»

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان تصریح‌کرد: «نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیشتر مورد توجه کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای است و شرایط بسیار خوبی برای دسترسی همگان به کتاب ایجاد کرده است و از این منظر، رویداد درخورتوجه‌ای محسوب می‌شود.»

مژگان کلهر در پایان ضمن طرح این موضوع که بازار فروش کتاب نیاز به تقویت دارد، اظهار کرد: «ناشران بزرگ امکان تبلیغ و افزایش فروش خود را دارند اما بسیاری از ناشران را داشتیم که در همین دوران بیماری کرونا مجبور شدند، فعالیت خود را تعطیل کنند. همچنین تبلیغ برای کتاب بسیار مهم و ضروری است. تا کتاب تبلیغ نشود ما نمی‌توانیم شاهد رونق بازار کتاب باشیم. کتاب‌ها نیاز به معرفی و دیده‌شدن دارند. ناشرانی که کتاب‌های خود را تبلیغ نمی‌کنند، ضرری دوسویه را هم برای خود و هم برای صاحب اثر ایجاد می‌کنند. از این رو تبلیغ کتاب به‌ویژه در فضای مجازی بسیار ضروری و حیاتی است.»

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار