معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک بهارستان:
فراگیری بیشتر درلوح سفید ذهن دانشآموزان ابتدایی
بهارستان یک (پانا) - معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک بهارستان در جلسه تخصصی طرح «کارآمد»، ذهن دانشآموز دوره ابتدایی را مانند لوحی سفید دانست که آمادگی فراگیری فراوانی دارد.
جلسه تخصصی طرح کارآمد با محوریت تبیین و تشریح دستورالعملهای طرح کارآمد و با حضور زهرا نظری کارشناس مسئول دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران، الهام صیادی معاون آموزش ابتدایی، ملیحه قلیزاده کارشناس مسئول آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان و مدیران ۱۳ مدرسه مجری این طرح در مدرسه حضرت خدیجه (س) برگزار شد.
صیادی، ضمن اشاره به دوره ابتدایی که مهمترین دوره تحصیلی برای دانشآموزان است، گفت: دوره تحصیلی ابتدایی مهمترین و تاثیرگذارترین دوره تحصیلی برای هر دانشآموز است؛ به دلیل اینکه در این دوره شخصیت دانشآموز شکل میگیرد و ذهن دانشآموز مانند لوح سفید و بدون نوشتهای است که بیشتر از هر لحظه آمادگی فراگیری دارد.
وی در ادامه ویژگیهای اصلی و هدف طرح کارآمد را به روز شدن اطلاعات آموزگار و گذراندن دورههای آموزشی و استفاده از فنون و روشهای جدید دانست و گفت: در طرح کارآمد، توانمندی و تخصصی آموزگاران از اهمیت بالایی برخوردار است و بررسی سطح معلومات و تخصص آموزگاران در پژوهشهای مختلف یکی از علل طرح کارآمد است.
معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک بهارستان به ویژگیهای مدارس مجری این طرح اشاره کرد و افزود: امکانات تکنولوژی و کمک آموزشی و آزمایشگاهی در جهت تفهیم بهتر در یادگیری، تعامل بین خانواده و مدرسه، همراهی و همکاری بین همکاران، شناسایی استعدادهای دانشآموزان، توجه به مسائل عبادی و اعتقادی، توجه ویژه به کار گروهی و تیمی در مدارس و توجه ویژه به کیفیت کار و تلاش در جهت ارتقا کیفیت آموزشی از ویژگیهای مهم مدارس مجری طرح کارآمد است.
در پایان نظری کارشناس مسئول دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران، هدف از اجرای این طرح را، بهسازی منابع انسانی دانست و به تبیین و تشریح دستورالعملهای طرح کارآمد پرداخت.
خبرنگار دانشآموز: مهدیه درختی
ارسال دیدگاه