عضو کمیسیون تلفیق مجلس در گفت‌وگو با پانا:

ارز ترجیحی برای نان و دارو حتی در سال ۱۴۰۱ حذف نخواهد شد

تصویب ۳ همت اوراق برای نوسازی مدارس/ بهتر است دولت برای دهک‌های اول تا هفتم که بیشتر در معرض آسیب ناشی از افزایش قیمت کالا قرار می‌گیرند، کارتی را در نظر بگیرد

تهران (پانا)‌- عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت ارز ترجیحی برای نان و دارو حتی در سال ۱۴۰۱ بنا نیست که حذف شود و برای این دو قلم ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
ارز ترجیحی برای نان و دارو حتی در سال ۱۴۰۱ حذف نخواهد شد

جعفر قادری، عضو کمیسیون تلفبق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا در خصوص جلسه شب گذشته رئیس مجلس، معاون اول رئیس‌جمهوری و رئیس برنامه و بودجه برای بررسی بسته پیشنهادی دولت جهت حذف ارز 4200 تومانی اظهار کرد: «بنا نبود اعضای کمیسون تلفیق در جلسه حاضر شوند و ما دعوت نشدیم. خبر دار شدیم چنین جلسه‌ای برگزار خواهد شد اما احتمالاً با حضور رئیس کمیسیون و رئیس مجلس برگزار شده و اعضای کمیسیون تلفیق دعوت نشدند.»

وی در خصوص بودجه در نظر گرفته شده برای آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۱، گفت: «من به بودجه دستگاه‌ها ورود جدی نداشتم بر همین اساس از جزئیات بودجه آموزش و پرورش نیز اطلاع ندارم و بیشتر بررسی‌های ما در بخش احکام بوده است. طی جلساتی که از کمیسیون تلفیق برگزار شده است تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان برای نوسازی و ۲ هزار میلیارد تومان مربوط به دانشگاه‌ها اوراق مشارکت در نظر گرفته شده است. بخش احکام را نیز داریم و در بخش درآمدی به مورد خاصی برخورد نکرده‌ایم و بحث دیگری در خصوص بودجه آموزش و پرورش صورت نگرفته است.»

اقدام دولت برای گفت‌وگو با مدیران عامل بانک‌ها به نفع هر دو طرف است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به جلسه روز گذشته رئیس‌جمهوری با مدیران عامل بانک‌ها، افزود: «برگزاری این جلسه کار ارزشمندی بود و باید نگاه و دیدگاه رئیس‌جمهوری به بانک‌ها منتقل شود و اگر بانک‌ها مسیری را بر خلاف جهت حرکت دولت دنبال می‌کنند باید به آن‌ها تذکر داده شود. چارچوب‌های دولت باید مشخص شود. نگاه سودجویانه بانک‌ها و دنبال کردن اخذ حداکثر سود و توجه نداشتن به سیاست‌های دولت، یک نقیصه و مشکل است که باید جهت‌گیری‌ها در راستای سیاست‌های دولت باشد.»

وی ادامه داد: «بانک‌ها نیز باید بتوانند مسائل و مشکلاتشان را با دولت در میان بگذارند. بانک‌ها نیاز دارند که سرمایه‌شان افزایش یابد و مورد حمایت دولت قرار بگیرند و گره‌ها و موانعشان برداشته شود. در مجموع من برگزاری این جلسات را به فال نیک می‌گیرم و معتقدم که کار ارزشمندی است که می‌تواند به نفع هر دو طرف باشد.»

قادری در خصوص حذف ارز ترجیحی نان و دارو نیز اظهار کرد: «قرار نیست ارز ترجیحی برای نان و دارو حذف شود؛ برای بقیه اقلام نیز بخشی از درآمد حاصله در حال بازگشت است و بهتر است دولت برای دهک‌های اول تا هفتم که بیشتر در معرض آسیب ناشی از افزایش قیمت کالا قرار می‌گیرند، کارتی را در نظر بگیرد و به آن‌ها ارائه کند تا این دهک‌ها بتوانند از این اقلام استفاده کنند و صرفاً آن سه دهک بالای درآمدی هستند که نباید یارانه به آن‌ها تعلق بگیرد. این کار را نیز یک ضرورت می‌دانم چون دولت در شرایطی است که راهی جز این کار ندارد. باید گام برداریم تا بخشی از منابع دولت تأمین شود؛ این اقدامات در جهت عدالت اجتماعی و تثبیت این سیاست‌ها می‌تواند مؤثر باشد بنابراین معتقدیم که راهی غیر از این نداریم.»

وی در پایان خاطر نشان کرد: «ارز ترجیحی برای نان و دارو حتی در سال ۱۴۰۱ بنا نیست که حذف شود و برای این دو قلم ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار