در جلسه مشترک طرح توانمندسازی روانی رفتاری عنوان شد:

شناسایی به‌موقع آسیب‌ها و اختلالات روانشناختی در دوران ابتدایی از پیشرفت آن پیشگیری می‌کند

تهران (پانا) - کارشناس مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد با شناسایی به موقع آسیب‌ها و اختلالات روانشناختی در دوره ابتدایی، می‌توان از پیشرفت این آسیب‌ها در مقاطع بالاتر پیشگیری کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی به‌موقع آسیب‌ها و اختلالات روانشناختی در دوران ابتدایی از پیشرفت آن پیشگیری می‌کند

دومین جلسه مشترک طرح توانمندسازی روانی رفتاری و هم اندیشی رابطین مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی و مشاوره با موضوع «شناسایی و پیشگیری از رفتارهای پرخطر و خودکشی درکودکان و نوجوانان» با حضور کارشناسان مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی و مشاوره، در سالن کوثر اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۴ برگزار شد.

عارفه بهزاد پور؛ کارشناس مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی، در رابطه با نحوه تشخیص اختلال افسردگی در کودکان و نوجوانان مباحثی را ارائه داد.

وی در ادامه همچنین درباره چگونگی شناسایی موارد پرخطر در مدارس، دستورالعمل ارجاع اورژانس و همچنین نحوه برخورد با افرادی که با فوریت های روانی اجتماعی مواجه شده و آموزش به خانواده های این دانش آموزان را افزود.

بهزاد پور گفت: «ما با شناسایی به موقع آسیب ها و اختلالات روانشناختی از دوره ابتدایی، می توانیم از بزرگتر و جدی شدن این آسیب ها در آینده و مقاطع بالاتر پیشگیری کنیم.»

وی همچنین در ارتباط با همکاری کارشناسی مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی با ارگان های برون سازمانی مانند: اورژانس اجتماعی، قوه قضائیه و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و... در قسمت مددکاری طرح نماد و نحوه ارجاع توضیحاتی مطرح کرد.

سپس زهرا کریمی؛ نماینده اورژانس اجتماعی توضیحاتی در رابطه با مواردی که با تماس با خط تلفن ۱۲۳ قابلیت پیگیری و مداخله اورژانس اجتماعی دارد و باید و نبایدهایی که در مواجهه با افراد در شرایط پرخطر لازم است رعایت شود ارائه داد.

در ادامه اعظم غضنفری؛ کارشناس مشاوره تربیتی در ارتباط با آزمون غربالگری، نحوه ثبت موارد اورژانسی در قسمت نماد سامانه همگام و استفاده از آموزش مهارت های زندگی جهت پیشگیری نکاتی را ارائه کرد.

جلسه با تقدیر از منتخبین بهداشت روان پایان یافت.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ مطهره بوالحسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار