مدیر آموزش و پرورش رودهن:

خاستگاه حضور موثر زنان در جامعه، از مدارس است

رودهن (پانا) - مدیر آموزش و پرورش رودهن خاستگاه حضور موثر و مفید زنان را در جامعه و آینده ایران، از درون مدارس اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
خاستگاه حضور موثر زنان در جامعه، از مدارس است

جلسه رابطان امور بانوان قطب شرق آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران شامل شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند، پردیس و رودهن به میزبانی اداره آموزش و پرورش رودهن برگزار شد.

در این جلسه، سروش کریمی مشاور بانوان مدیرکل و کارشناس مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، زهرا رستمی مدیر آموزش و پرورش رودهن، لیلا زعفرانی مشاور امور بانوان فرمانداری دماوند و کارشناسان و رابطان این مناطق، حضور داشتند.

زهرا رستمی در این جلسه بیان کرد: حضور امروز زنان در تصمیم گیری‌ها و حوزه‌های مدیریتی اصلی کشور، مرهون وجود زنان قدرتمند و اثر‌گذار در طول تاریخ است که در زمینه حضور و نقش بانوان، تلاش‌های بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیری در زمینه اجتماعی و سیاسی انجام داده اند تا زنان نقشی پررنگ در جامعه داشته باشند و این حضور از طرف هیچ نهاد یا افرادی اجازه انکار پیدا نکند.

رستمی در تکمیل گفته‌هایش مطرح کرد: طرح‌های امور بانوان در حوزه‌های وزارتی، استان و مناطق، گامی بسیار مهم در راستای شناسایی توانمندی‌های دختران از درون مدارس و پرورش آنها در جهت عهده‌دار شدن نقش‌های مهم جامعه در آینده این کشور است.

مدیر آموزش و پرورش رودهن بیان کرد: از حوزه امور بانوان در آموزش و پرورش به عنوان یک‌ نهاد اثر‌گذار در جامعه و فرهنگ‌ساز، انتظار می‌رود، آسیب‌های پرخطر در مسیر زندگی دانش‌آموزان دختر را شناسایی کرده، ابتدا فرایند‌ها و اقدامات پیشگیری را در دستور کار قرار دهد و در مرحله بعد اقدامات درمانی و رفع این آسیب‌ها را پیگیری و برای آن‌ها برنامه‌های مشخص و مدونی در نظر بگیرد. بی‌شک در این زمینه با‌ بهره‌گیری از طرح‌های وزارتی مرتبط با امور بانوان، تمامی اقدامات بهتر و مسیر عملیاتی کردن هموار‌تر خواهد شد.

در ادامه سروش کریمی، مشاور بانوان مدیرکل و کارشناس مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شاخص‌های سلامتی در شهرستان‌های شرق استان تهران با تبیین طرح‌های حوزه امور بانوان اظهار کرد: تحقق طرح‌ها، مستلزم همکاری و استفاده از ظرفیت سایر نهادها و ادارات از جمله سپاه، بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانداری و بهزیستی است و آموزش و پرورش با تعامل و همکاری متقابل با سایر ادارات و سازمان‌های مربوط موجب اثربخشی و اجرایی شدن طرح‌ها و برنامه‌ها به صورت موثر‌تر و مفید‌تری خواهد شد.

سپس لیلا زعفرانی نماینده فرمانداری شهرستان دماوند در سخنانی اعلام کرد: فرمانداری دماوند، آمادگی‌های لازم برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مربوط به حوزه دختران و بانوان و رفع مسائل و مشکلات آن‌ها را دارد و حمایت همه جانبه‌ای در این زمینه به طور قطع انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: استفاده از وام‌های خود‌اشتغالی زنان سرپرست‌ خانوار یکی از راهکارهای مهم در توانمند‌سازی زنان، است. همچنین فرمانداری شهرستان دماوند در زمینه برگزاری کارگاه‌های آموزشی، اعزام مربی، مدرس در زمینه توانمندسازی و ایجاد مهارت‌های خود اشتغالی در دختران، کاملا آماده ارائه خدمت است.

در پایان این جلسه پروین گشتاسبی رابط امور بانوان آموزش و پرورش رودهن و مسئول قطب شرق بیان کرد: فعالیت‌های امور بانوان بسیار اصولی، با جدیت و تعهد در حال پیگیری است و هدف همه آن ها برداشتن گام‌هایی موثر در جهت فراهم کردن شرایط مشارکت دختران در فعالیت‌های اجتماعی از طریق فعالیت‌های درون مدرسه ای است.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار