کاوه علی اسماعیلی*

پنجره باز شد؛ حواس‌مان جمع است؟

در حالی که اکثر نقاط ایران درگیر برف و بارندگی زمستانی است، از همین امروز پنجره نقل و انتقالاتی باز می‌شود و مربیان می‌توانند تا روز 23 بهمن، برای جذب بازیکنان خود، به بازار بروند.

کد مطلب: ۱۲۴۸۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد

بدون تردید، پرسپولیس برای ادامه فصل، نیاز مبرم به جذب بازیکنان جدید دارد. به اصطلاح فوتبالی‌ها، بازیکنانی که بتوانند «کار در بیاورند» به این معنا که در نتیجه‌گیری بیشترین تأثیر را داشته باشند و «بازیکن لحظه» باشند نه اینکه فقط یک پست را اشغال کنند. سرخپوشان با لیست کادرفنی در ابتدای فصل، بازیکنان جدیدی جذب کردند اما تقویت تیم در نیم فصل، یک امر کاملاً طبیعی است. در 15 بازی گذشته، تمام ضعف‌های تیم دیده شد و حالا وقت برطرف کردن آن است. البته یحیی گل‌محمدی ثابت کرده با وجود کمبودها، باز هم می‌تواند تیمش را در جمع مدعیان قهرمانی حفظ کند. همین حالا، با اینکه نسبت به برخی تیم‌ها، بازیکنان گرانقیمت کمتری در لیست خود دارد، در مکان دوم ایستاده و اگر خوش‌شانس باشد، قهرمانی‌هایش را ادامه می‌دهد. به هر حال، ماه سرنوشت برای پرسپولیس آغاز شده و باید با حواس جمع به بازار بروند.

استقلال چه می‌خواهد؟

آبی‌پوشان، فصل را خوب شروع کردند و در حالی نیم فصل برای این تیم به پایان رسید که صدرنشین هستند. استقلال در طول فصل، فراز و نشیب کمتری را نسبت به سایر مدعیان احساس کرد. آنها البته دو امتیاز از کمیته انضباطی گرفتند و فعلاً مشغول مانور قدرت هستند. چند تساوی بی‌موقع، نزدیک بود کار دست‌شان بدهد ولی حالا آرام به نظر می‌رسند و ممکن است این رویه بتواند آنها را در پایان فصل به قهرمانی برساند اما این نکته مهمی است که بدانیم فرهاد مجیدی از فصل نقل و انتقالات، دقیقاً چه می‌خواهد؟ او به‌دنبال جذب مدافع، هافبک یا مهاجم است؟ آیا لژیونر و بازیکن خارجی به تهران می‌آیند؟ رختکن استقلال در نیم فصل بعدی با چه بازیکنانی پر می‌شود. صبر کنیم تا پاسخ این سؤالات را بگیریم. فعلاً اوضاع استقلال با کسب برد مقابل دو - سوم از تیم‌های لیگ، قابل قبول است و ثبات خوبی دارند.

حواس‌‎مان جمع است

گل‌گهر، تراکتور، سپاهان، فولاد و... تیم‌هایی که ژست مدعی به خود گرفته‌اند، باید بتوانند از ماه پیش‌رو، بهترین استفاده را ببرند. آنها حتماً در لیست خود با چالش‌هایی مواجه هستند. تیم‌های ته جدول هم چنین شرایطی دارند. اگر می‌خواهند در لیگ برتر بمانند، باید بازیکن تأثیرگذار جذب کنند، وگرنه فصل بعد، سقوط به دسته پایین‌تر و افت برند را با هم تجربه می‌کنند. رسانه‌ها هم با هوشمندی، رفتار باشگاه‌ها در نقل و انتقالات را دنبال می‌کنند و در پی آن هستند تا حاصل هر انتقال را در پایان فصل، مورد بررسی قرار دهند. حالا زمان آن است که مربیان با فراغ‎بال، لیست «تمیز» و قابل قبولی به مدیران باشگاه‌ها ارائه دهند. حداقل این بار امیدواریم تیم‌های مهم این مملکت به شکلی در بازار نقل و انتقالات فعالیت کنند که در انتهای کار، کسی با غرولند نگوید: «دلال‌ها و جادوگران تیم ما را بستند!»

*روزنامه‌نگار

منبع: ایران ورزشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار