خسارت سیلاب به ۱۱۹۲ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان‌ جنوبی گفت بارندگی‌های دهم تا چهاردهم دی به هزار و ۱۹۲ هکتار از سطح زراعی بخش کشاورزی خراسان جنوبی خسارت وارد کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
خسارت سیلاب به ۱۱۹۲ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی

مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: خسارت سیلاب به اراضی کشاورزی استان ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شد و در مجموع بارندگی‌های دهم تا چهاردهم دی امسال بیش از ۵۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرد.

مهدی جعفری افزود: به ۶۸۵ هکتار از باغ های استان ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان خسارت وارد شد.

وی با بیان اینکه این خسارت‌ها به ترتیب در ۶ شهرستان نهبندان، خوسف، سربیشه، زیرکوه، طبس و سرایان گزارش شده است، افزود: بیشترین خسارت‌ها با حدود ۴۰ میلیارد تومان مربوط به شهرستان نهبندان است.

وی گفت: در این سیلاب ها چند واحد مرغداری نیز دچار آبگرفتی شد که میزان خسارت این بخش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان گزارش شده است.

خسارت بیش از ۲۰ میلیارد تومانی به منابع آبی خراسان جنوبی

جعفری مجموع خسارت وارد شده به منابع آبی خراسان جنوبی را بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این مدت ۳۷ قنات همچنین کانال و جاده‌های بین مزارع نیز تخریب شدند.

وی کمترین میزان خسارت را در بخش تاسیسات کشاورزی با ۲۹۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: بعد از مدت اعلام شده نیز بارندگی در استان ادامه داشته که خسارت‌های مربوطه در حال تهیه و کار کارشناسی است و به‌زودی اعلام خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۲۴ راس دام در استان تلف شده است، گفت: تمامی خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی استان بررسی و اعلام خواهد شد.

وی گفت: ماه‌های فروردین، اردیبهشت و شهریور پارسال نیز خسارت‌هایی به بخش کشاورزی استان وارد شد که میزان خسارت‌ها برای جبران بخشی از آن در اختیار وزارتخانه قرار گرفته است.

جعفری افزود: از مجموع خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی از محل سیلاب و بارندگی‌ها در سال گذشته تاکنون ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات چهار درصد به خسارت‌دیدگان پرداخت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار