مدیر هنرستان چمران رودهن:

ضربه کرونا به دروس عملی در هنرستان‌ها بسیار جدی است

رودهن (پانا) - مدیر هنرستان چمران رودهن شرایط حاکم بر جامعه به دلیل ویروس کرونا و آموزش‌های مجازی را بزرگ‌ترین ضربه آموزشی به دانش‌آموزان هنرستان‌ها در دروس عملی برشمرد و آن را جدی و اساسی اعلام‌کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
ضربه کرونا به دروس عملی در هنرستان‌ها بسیار جدی است

روح الله محرمی مدیر هنرستان فنی حرفه‌‌ای شهید چمران رودهن در گفتگو با پانا گفت: هنرستان چمران همانند دیگر مدارس آموزش و پرورش از زمان شروع به کار حضوری مدارس فعالیت خود را آغاز کرده است و در این زمینه اقدامات بهینه ای جهت آموزش و تدریس بهتر در هنرستان فراهم کرده که در حال بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات انجام شده خرید چهار دستگاه قلم فیبر نوری به همراه سیستم‌های رایانه‌ای بروز‌رسانی شده است که در اختیار دبیران جهت آموزش و تدریس‌های حضوری و بیشتر غیرحضوری قرار گرفته که از این امکانات استفاده کنند و بدین شکل بستر‌های مناسبی جهت آموزش‌های بهتر و کارآمدتر در هنرستان فراهم شده و در دسترس بگیرد.

با وجود شرایط حاکم بر جامعه به جهت ویروس کرونا، به خطر افتادن سلامتی دانش‌آموزان و عدم حضور صددرصدی همه دانش‌آموزان، عنصر اصلی آموزش که همان عمل در مجموعه دروس هنرستان است را از دست داده ایم‌‌

محرمی همچنین تصریح کرد: آموزش‌های مجازی بی‌شک در هنرستان‌ها بیش‌تر از سایر مدارس، آثار منفی خود را نمایان می‌کند چرا‌ که با وجود تمامی تمهیدات، دروس هنرستان ترکیبی از تئوری و عملی است که با وجود شرایط حاکم بر جامعه به جهت ویروس کرونا، به خطر افتادن سلامتی دانش‌آموزان و عدم حضور صددرصدی همه دانش‌آموزان، عنصر اصلی آموزش که همان عمل در مجموعه دروس هنرستان است را از دست داده ایم‌‌.

محرمی افزود: در آموزش‌ها و دروس عملی مربی و دانش‌آموز در اثر ارتباط متقابل و مستقیم نقاط قوت و ضعف را به راحتی شناسایی می کنند و اقدامات لازم آموزشی جهت تقویت و برطرف کردن معایب و نقص‌های آموزش و یادگیری را می‌توانند انجام دهند، اما هم اکنون بزرگ‌ترین ضربه آموزشی به دانش‌آموزان هنرستان در دروس عملی وارد شده است و متاسفانه در آینده تبعات اساسی در آموزش‌ها و پایه‌های بالاتر این دانش‌آموزان برای آموزش و پرورش ایجاد خواهد شد، که بی‌تردید نیاز به صرف هزینه‌ها و وقت زیادی خواهد داشت‌.

مدیر این هنرستان خاطرنشان کرد: مجموعه دبیران و کارکنان آموزشی هنرستان چمران به طور مرتب و مستمر فرایند‌های تشویقی و ترغیبی جهت تزریق واکسن را برای دانش‌آموزان انجام‌ داده و توصیه‌های مهم جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا را به دانش‌آموزان و اولیا ارائه داده و در کانال‌ها و گروه‌های کلاسی هنرستان بارگذاری می‌کنند.

محرمی اذعان کرد: کنترل‌ و بازرسی وضعیت بهداشتی مدرسه منظم صورت می‌گیرد و در نگاه کلی تمام‌ تلاش‌ها جهت حضور دانش‌آموزان و برگشت به روال عادی آموزش انجام می‌شود تا حد‌‌امکان از میزان آسیب‌ها کم‌ شود و با آموزش حضوری نقصان‌های آموزش مجازی و غیرحضوری به ویژه در دروس عملی برطرف شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در طی برگزاری جلسات با اولیای دانش‌آموزان، از آن‌ها خواسته شده است در صورت بروز هرگونه علائم سرماخوردگی در فرزند‌شان، در خانه بمانند و در مدرسه حاضر نشوند که در صورت کرونای مثبت سایر دانش‌آموزان مبتلا نشوند و سلامت‌شان به خطر نیفتد.

رعایت اصول بهداشتی توسط دانش‌آموزان و اولیا باعث می‌شود چرخ آموزش حضوری که زمان کوتاهی است به حرکت در‌آمده، به حرکت آهسته خود ادامه دهد و همین حضور اندک در مدرسه را به واسطه عدم رعایت پروتکل‌ها و شیوع مجدد کرونا، از دست ندهیم

محرمی در تکمیل صحبت‌هایش گفت: این هماهنگی و رعایت اصول بهداشتی توسط دانش‌آموزان و اولیا باعث می‌شود چرخ آموزش حضوری که زمان کوتاهی است به حرکت در‌آمده، به حرکت آهسته خود ادامه دهد و همین حضور اندک در مدرسه را به واسطه عدم رعایت پروتکل‌ها و شیوع مجدد کرونا، از دست ندهیم. با تمام‌توان باید تلاش کنیم تا شرایط عادی در مدارس ایجاد شود و جلوی بسیاری از آسیب‌های آموزشی که در سیستم تعلیم و تربیت در دوران کرونا به آن تحمیل شده است گرفته شود.

محرمی در پایان به گفته‌های خود افزود: آموزش و پرورش در این دو سال متحمل زیان‌ها و ضربه‌های بسیاری بر بدنه خود شده است گرچه آموزش مجازی و ورود تکنولوژی و رسانه در امر تعلیم و تربیت تماما منفی نبود و خودش به تنهایی باعث کسب خیلی‌ از آموزش‌ها و مهارت‌ها در بین دانش‌آموزان و حتی فرهنگیان شد. اما همیشه حرف اول را در آموزش و پرورش و تعالی دانش‌آموزان ارتباط متقابل و مستقیم می‌زند و هیچ پیشرفت و آموزشی، جایگزینی کامل و‌ کافی برای این این ارتباط مهم و اساسی نخواهد بود.

خبرنگار دانش‌آموز: سبحان زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار