زینب اشکور کیایی

جشنواره سرود نقطه عطفی برای فعالیت‌های فرهنگی هنری است

رودهن (پانا) - کارشناس فرهنگی هنری آموزش و پرورش رودهن برگزاری جشنواره سرود را نقطه عطفی برای فعالیت‌های فرهنگی هنری معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره سرود نقطه عطفی برای فعالیت‌های فرهنگی هنری است

زینب اشکور کیایی، کارشناس فرهنگی هنری آموزش و پرورش رودهن، در گفت و گو با پانا بیان کرد: کارگروه جشنواره‌ها و مسابقات سرود در اداره آموزش وپرورش رودهن و زیر نظر معاونت پرورشی تشکیل شده است و برنامه‌ریزی‌های لازم و کلیه اقدامات اجرایی در دستور کار جهت اقدام و عمل، قرار گرفتند، همچنین طی جلساتی که با معاونین و مربیان پرورشی مدارس صورت گرفته است هماهنگی‌های لازم با مدارس جهت هماهنگی با دانش‌آموزان و تشکیل گروه‌های سرود در مدارس انجام شد.

وی بیان کرد: تشکیل گروه‌های سرود در مدارس و اجرا این سرود‌ها در روحیه دانش‌آموزان بسیار موثر است و به جز ایجاد حس همکاری و هماهنگی که بین دانش‌آموزان در حین تمرین‌ها و اجرا ایجاد می‌شود، نشاط و شادابی که در روحیه آن‌ها ایجاد می شود بسیار بارز و چشم‌گیر است و مسلما این مورد نقطه عطفی در فعالیت های فرهنگی هنری در مدارس است، که باعث جذابیت و استقبال بیشتر دانش‌آموزان می‌شود. ضمن‌ اینکه در انتخاب موضوع سرود‌ها باید دقت زیادی صورت گیرد چرا که سرود‌ها با جذابیت‌های آوایی و حسی که ایجاد می کنند به راحتی می‌توانند جایگاهی برای آموزش‌ و نهادینه کردن ارزش‌های جامعه در همه ابعاد، به دانش‌آموزان باشند.

کیایی اظهار کرد: دستور‌العمل و نکات اجرایی در غالب بخشنامه به مدارس ابلاغ شده است تا روند اجرایی مسابقات سرود و جشنواره‌های مربوط به آن با سرعت عمل و دقت و هماهنگی‌های بیشتری، طی شود. سرود‌های هماهنگ که مقرر است به صورت همگانی در کلیه مدارس اجرا شود، متن و آهنگ با کلام و بی‌کلام آن‌ها در اختیار مربیان قرار می‌گیرد تا آن‌ها تمرینات لازم را با دانش‌آموزان انجام دهند، تا آمادگی لازم را برای اجرای نهایی در زمان برگزاری جشنواره داشته باشند.

وی تصریح کرد: مسابقات سرود طبق مصوبات کارگروه فرهنگی هنری آموزش و پرورش رودهن مقرر است در بهمن ماه در غالب جشنواره سرود، اجرا و گروه‌های مدارس به رقابت بپردازند و نهایتا مدارس برتر مورد تشویق قرار بگیرند. همچنین سرود‌های همگانی در دهه فجر و مانور یاوران انقلاب به صورت هماهنگ در سطح منطقه اجرا شود.


خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار