در گردهمایی دبیران تفکر و سبک زندگی شهر تهران عنوان شد:

درس تفکر و سبک زندگی نقش مهمی در تربیت دینی و اجتماعی دانش‌آموزان دارد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، برآیند همه کارهای آموزشی و تربیتی و فعالیت های گروهی و اجتماعی بچه ها را تربیت خواند که نتایج آن پس از ١٢ سال حضور آنها در مدرسه نمود پیدا می‌کند و درس تفکر و سبک زندگی نقش مهمی در تربیت دینی و اجتماعی دانش‌آموزان دارد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
درس تفکر و سبک زندگی نقش مهمی در تربیت دینی و اجتماعی دانش‌آموزان دارد

دومین جلسه حضوری کارگاه دبیران تفکر و سبک زندگی شهر تهران با حضور رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی، هادی زمانی نژاد؛ رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از دبیران و سرگروهی این درس در تالار فرهنگ برگزار شد.

در این گردهمایی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران دبیران درس تفکر و سبک زندگی را سفیران و نمایندگان این درس در مناطق خواند و افزود: موضوع جشنواره تجارب برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی؛ بخشی از زحمتی است که شما در تدریس این درس و ترسیم درست سبک زندگی اسلامی و ایرانی متحمل می شوید.
وی با بیان اینکه؛ دانش آموزان از خانواده های گوناگون و شرایط متفاوت زندگی و خانواده با دبیران این درس مواجه می شوند خاطرنشان کرد: دانش آموزان در زمان حضور در این کلاس می توانند بسیاری از مشکلات خودشان را پشت سر بگذارند و اگر تنها یک نفر از این بچه ها از مشکلی فارغ شود نتیجه تمام زحمات انجام شده به نتیجه رسیده و خیر دنیا و آخرت دارد.
نقوی با اشاره به جشنواره تجارب برتر درس تفکر و سبک زندگی گفت: تمام کسانی که در این جشنواره شرکت می کنند صاحب رتبه هستند و این جشنواره ها تنها بهانه ای است برای هم افزایی و اشتراک تجارب و از ارزش معنوی دبیران این درس کم نمی کند.

وی افزود: تهران به عنوان پایتخت باید به عنوان یک الگو عمل کند و از پتانسیل و ظرفیت های موجود بهترین استفاده شود. اکنون دانش آموزان با فضای گسترده مجازی در ارتباط هستند و در شرایط کنونی و آسیب های فضای مجازی، کار تربیت بسیار دشوار شده و این شرایط، نقش و تاثیر مربیان را در فرآیند تربیت پررنگ تر می کند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران؛ برآیند همه کارهای آموزشی و تربیتی و فعالیت های گروهی و اجتماعی بچه ها را تربیت خواند که نتایج آن پس از ١٢ سال حضور آنها در مدرسه نمود پیدا می کند و افزود: اگر هر یک از دبیران و عوامل آموزش و پرورش در حیطه وظایف خود درست عمل کنند؛ نتیجه این کار، یک فرد سالم و صالح برای جامعه است.
نقوی موضوعات اخلاقی و اعتقادی و تربیت دینی را از مسائل مهم امروز برشمرد که بخشی از درس تفکر و سبک زندگی نیز است. در نتیجه این درس هم در زمینه تربیت دینی هم تربیت اجتماعی بسیار مهم است و دبیران این درس به طور مستقیم سبک درست زندگی را به دانش آموزان می‌آموزند، بنابراین باید در این درس سبک و سیره زندگی شخصیت های اثرگذاری چون امام خمینی(ره) و شهدا که مظهر خداباوری، ایثار و پاکی و از خودگذشتگی بودند مورد توجه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار