معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:

از خودسازی به جامعه‌سازی، فرهنگ‌سازی و در نهایت تمدن‌سازی دست می‌یابیم

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران،‌ معاونین پرورشی را دیدبانان قوی فضای آموزشی خواند که باید در مسیر حفظ و حراست از اهداف و ارزش‌های کشور و تلاش برای تمدن‌سازی اهتمام ورزند.

کد مطلب: ۱۲۴۲۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
از خودسازی به جامعه‌سازی، فرهنگ‌سازی و در نهایت تمدن‌سازی دست می‌یابیم

رقیه سادات نقوی؛‌ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در دومین جلسه معاونین پرورشی شهر تهران در سال تحصیلی جاری با حضور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام،‌ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس،‌ دفاع از حرم،‌ شهدای سلامت و شهدای تعلیم و تربیت و امام راحل و همچنین عرض تسلیت ایام فاطمیه گفت: فاطمیه فقط زمان عزاداری حضرت فاطمه (س) نیست، بلکه باید سبک و سیره زندگی ایشان را بشناسیم و روش ارتباط با مردم و مقابله با دشمنان را از این بانوی گرانقدر بیاموزیم.

وی افزود: بچه ها باید با این دریای معرفت آشنا شوند، فاطمیه هم فاطمیه است، هم محمدیه، چرا که حضرت فاطمه (س) با پدر گرامی خود پیامبر(ص) بسیار نزدیک بودند و امیدواریم مناسبت های بزرگی که در این ماه است همچون دهه بصیرت که باعث ایجاد وحدت و هم افزایی و پای نظام و انقلاب بودن ماست با برنامه های ویژه حوزه پرورشی به قوت همیشه برگزار شود.

نقوی با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار گفت: همانطور که شهدا و به ویژه شهید سلیمانی به ما آموختند که چطور مقاوم باشیم و با عمل خود فرهنگ ایثار، مقاومت و ولایت پذیری را به ما یادآور شدند، ما نیز باید این فرهنگ را میان نسل جوان نهادینه کنیم.

وی در ادامه به نقل از مقام معظم رهبری که فرمودند اگر نمی توانیم در مسئولیتمان کارمان را به درستی انجام دهیم، باید آن را رها کنیم، خطاب به معاونین پرورشی افزود: اگر ما هم از عهده کار سنگین و پیچیده تربیت بر نمی آییم بگذاریم به عهده دیگران چرا که باید در برابر تک تک مسئولیت هایمان پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به ١٧ دی ماه روز تحکیم بنیاد خانواده در بستر حجاب و عفاف گفت: رعایت حجاب فقط مخصوص زنان نیست، بلکه دراصل حفظ عفاف است که هم زنان و هم مردان باید به آن بپردازند و خداوند نیز در سوره نور به وضوح در این باره سخن گفته است.

نقوی خطاب به معاونین پرورشی تاکید کرد: شما به عنوان معاونین پرورشی باید دیدبان های قوی در فضای آموزشی باشید. حجاب با فرهنگ و نظام ما همسو است و جمهوری اسلامی بدون حفظ حجاب ممکن نیست. اگر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، برای رسیدن به تمدن سازی باید از طریق ساختن فرهنگ و جامعه پذیری و تعمیم دادن هنجارهای اخلاقی و خودسازی در جامعه به آن دست یابیم و برای دعوت دیگران به این امر ابتدا باید خودمان یک الگوی مناسب باشیم، چرا که از خودسازی به جامعه سازی و فرهنگ سازی و در نهایت تمدن سازی دست می یابیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان ضمن اشاره به اینکه تمام مناطق برای این ایام ویژه برنامه هایی داشته باشند بر استفاده بهینه از فضای مجازی در شرایط کرونا در خصوص تمام برنامه ها تاکید کرد و لازمه حفظ و حراست از اهداف انقلاب اسلامی را تلاش و عدم تعلل در فعالیت های فرهنگی و پرورشی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار