کسب ١۴٣٠ رتبه برگزیده مسابقات فرهنگی هنری توسط دانش‌آموزان تهران

تهران(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تاکید بر نقش مسابقات فرهنگی هنری در کشف استعداد و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان، از ١۴٣٠ رتبه برتر مسابقات توسط دانش‌آموزان تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۵۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
کسب ١۴٣٠ رتبه برگزیده مسابقات فرهنگی هنری توسط دانش‌آموزان تهران

همایش استانی تجلیل از برگزیدگان بیست و یکمین فراخوان ملی پرسش مهر، سی و نهمین جشنواره فرهنگی هنری فردا و دومین جشنواره کانون های فرهنگی تربیتی شهر تهران با حضور مدیرکل آموزش و پرورش برگزار و از طریق بستر شاد به صورت مجازی پخش شد.

رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در حوزه مسابقات فرهنگی هنری، شناخت استعدادها و سلائق دانش آموزان را از اهداف اصلی این مسابقات برشمرد که باعث مهارت افزایی در آن ها و در نهایت موجب توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی و فرهنگ ملی ماست است.

وی افزود: باعث افتخار است که در این دوره از مسابقات فرهنگی هنری؛ از بین ١۴٣٠ نفر برگزیده رتبه های اول تا سوم تهران ١٣٠ نفر رتبه اول کشوری هستند این در حالی است که به دلیل شرایط کرونایی فعالیت های همگانی همچون سرود و هنرهای آوایی و نمایشی به طور کامل اجرا نشدند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش پایتخت خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این بود که مراسم تجلیل از برگزیدگان را در دو برنامه مفصل و در شأن دانش آموزان برگزار کنیم اما شرایط کرونا مانع شد و اکنون از هر منطقه فقط دو نفر از دانش آموزان به صورت نمادین در این مراسم حضور دارند.

نقوی خطاب به حضار افزود: وقتی یک برنامه فاخر و ماندگار به مدت چهل سال برگزار می شود یعنی در این مدت کاملا پایش شده و به بلوغ خود رسیده است همانطور که طبق منویات مقام معظم رهبری انقلاب ما نیز پس از چهل سالگی به بلوغ رسیده و انقلاب به مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی رسیده است.

وی در پایان خطاب به دانش آموزان برگزیده گفت اگرچه تعداد شما قلیل است اما اثر شما در حوزه فرهنگ و هنر اسلامی ایرانی، عظیم است و شما آینده سازان این کشور هستید که می توانید در تمام زمینه های علمی، هنری و فرهنگی بدرخشید و تاکید کرد: یادتان باشد از این مسیر به هر کجا که رسیدید به عنوان یک دانش آموز ایرانی مسلمان و در جایگاه یک عنصر ارزشمند در ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی و اعتلای ارزش های کشور باشید و تلاش کنید تااین هنراصیل و ماندگاربه ابتذال کشیده نشود و همواره در تمام مراحل در حد دانش آموز تراز جمهوری اسلامی باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار