گروه‌های جهادی مدرسه‌ساز به مناطق محروم اعزام می‌شوند

تهران (پانا) - رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت گروه‌های جهادی مدرسه‌ساز با هدف افزایش فرهنگ مشارکت و اقدامات خیرخواهانه به مناطق محروم و دوردست کشور اعزام می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۴۶۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
گروه‌های جهادی مدرسه‌ساز به مناطق محروم اعزام می‌شوند

به گزارش ایرنا، مهراله رخشانی مهر افزود: سازمان نوسازی مدارس سال گذشته یک تفاهم‌نامه با سازمان بسیج سازندگی امضا کرد تا قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز را ایجاد کند.

وی ادامه داد: اساسنامه این تفاهم‌نامه تدوین و به تصویب رسیده است تا در همه استان‌های کشور معادل این قرارگاه ایجاد شود.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور خاطرنشان کرد: یک گروه از نیروهای قرارگاه جهادی در این سازمان مستقر شده و با همکاری یکدیگر زیرساخت‌های لازم را برای انجام امور دنبال می کنند.

رخشانی مهر یادآور شد: هدف گذاری برنامه‌ جهادی این است که گروه‌های جهادی مدرسه ساز تقویت شوند و ضمن حمایت ازآنها، این گروه‌ها به مناطق دوردست اعزام شوند.

وی با بیان اینکه سازمان نوسازی مدارس از تقویت گروه‌های جهادی به دنبال درآمدزایی نیست، گفت: این سازمان بخشی از وزارت آموزش و پرورش است و معتقدیم با اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم در پرورش دانش آموزان سهیم می‌شویم.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: اقدامات گروه‌های جهادی بیشتر در عرصه کارهای سخت و سنگین با توجه به شیوه تحصیل دانش آموزان در دورترین مناطق کشور است.

رخشانی مهر اظهار داشت: اولویت تشکیل و اقدامات گروه‌های جهادی موضوع پرورشی و پس از آن منشا خیر و برکت است که در دورترین نقاط مدرسه می سازند.

قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز در فروردین سال ۹۹ با حضور مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور و سعید زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی به ‌منظور انسجام‌بخشی به فعالیت گروه‌های جهادی، هم‌افزایی بین‌بخشی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در ساماندهی فضاهای آموزشی مناطق محروم و تحقق رهنمودها و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل شد.

انجام فعالیت‌های خدمت‌رسانی در حوزه احداث، تعمیر و بازسازی مدارس در مناطق کم برخوردار، جذب و سازماندهی مشارکت‌های اجتماعی و مدیریت کمک‌های مردمی در برنامه‌های عمرانی و طرح های آموزشی و برگزاری همایش‌ها و پویش های ملی در حوزه مدرسه‌سازی ازجمله موضوعات فعالیت این قرارگاه است.

قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز با هدف محرومیت‌زدایی و عمران و آبادانی در مناطق کم‌برخوردار کشور، ایجاد بستر مناسب جهت ارتقای همکاری‌ها در رفع مشکلات کمبود فضاها و تجهیزات آموزشی و تقویت زیرساخت‌های مناسب آموزشی، تربیتی و ورزشی در قرارگاه مرکزی واقع در ستاد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و ادارات کل استان‌ها با همکاری واحدهای بسیج سازندگی راه‌اندازی شد.

مطابق اساسنامه قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز، روسای سازمان نوسازی مدارس کشور، سازمان بسیج سازندگی، جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و مسوول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی به همراه پنج نفر از نمایندگان گروه‌های جهادی اعضای اصلی هیات امنای قرارگاه هستند.

پیشینه فعالیت‌های جهادی در حوزه مدرسه‌سازی به ویژه در مناطق محروم کشور و همکارهای نیروهای داوطلب جهادگر در هنگام بروز بلایا و سوانح طبیعی درچند سال اخیر بخشی از مشکلات کمبود فضاها و امکانات آموزشی را برطرف کرده‌ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار