بنیانگذار گروه دارکوب: چون مستقل هستیم ماندگار شدیم

تهران (پانا) - همایون نصیری نوازنده شناخته شده سازهای کوبه‌ای می گوید؛ راز ماندگاری گروه دارکوب مستقل بودن آن است.

کد مطلب: ۱۲۴۶۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
بنیانگذار گروه دارکوب: چون مستقل هستیم ماندگار شدیم

همایون نصیری در سال۱۳۶۰ در تهران متولد شد. از ۸ سالگی نواختن ساز «تنبک» را آغاز نمود و به هنرستان موسیقی تهران راه یافت. در هنرستان به فراگیری «پیانو» و «سنتور» پرداخت. او از نوجوانی فعالت حرفه‌ای خود را آغاز کرد و با هنرمندان بسیاری در سبک‌های مختلف به اجرای موسیقی پرداخت. وی با هنرمندانی همچون شهرام ناظری،همایون شجریان، احسان خواجه امیری و… همکاری داشته‌است.

وی در سال ۱۳۸۶ گروه موسیقی «دارکوب» را تأسیس نمود و سرپرستی آن را بر عهده گرفت. این گروه که اجراهای متعددی را برگزار کرده‌است.
نصیری در گفتگو با رادیو صبا درباره فعالیتهای گروه در دو سال اخیر گفت:، کرونا ما را کم کرده بود و از هم دور بودیم ولی خوشبختانه شروع به کار کرده ایم و به زودی آهنگ های جدید به صورت تک آهنگ منتشر می شود.
همایون نصیری در این گفتگو از خوانندگان شاخصی که با گروه دارکوب همکاری داشتند نام برد مثل مهران مدیری، حامد بهداد، علی زند وکیلی، روزبه بمانی و احسان خواجه امیری.
وی درباره ویژگی‌های ترانه‌هایی که این گروه کار می کنند گفت: تمام ترانه ها و شعرهایی که انتخاب می شوند بعد از تمرین و تکرار ممکن است تغییر کند تمام تلاشمان را برای ارائه بهترین ترانه و پیام می کنیم.
بنیانگذار گروه دارکوب درباره موسیقی فولک گفت: این موسیقی امانتی است دست ما زمانی که شروع به کار با این گنجینه ارزشمند می‌کنیم باید آن را به بهترین شکل ممکن به گوش شنوندگان برسانیم، به خصوص زمانی که این موسیقی را با تنظیم و سازبندی جدیدتری ارائه می دهیم مسئولیت بیشتری داریم.
نصیری درباره راز ماندگاری گروه دارکوب گفت: به نظر من مهمترین رکن این گروه اعضای آن هستند که مجموعه‌ای از افراد هنرمند و عاشق موسیقی هستند، که با همدلی و دوستی از سال ۸۶ تا به امروز در کنار هم هستند و همین همدلی و دوستی نیز یکی از مهمترین اصلول در ماندگاری این گروه است مسئله دیگر که این گروه را ماندگار کرده است به نظر من مستقل بودن گروه دارکوب است.
این گروه به صورت مستقل و فقط با سلیقه اعضای گروه فعالیت می کند و هرگز به خاطر مسائل مالی از عشق به موسیقی و اعتبار گروه نمی گذارند.
برنامه «ترین ها» روزهای جمعه ساعت ۱۸:۳۰ به تهیه کنندگی نازنین حاج سیف اله و اجرای شاهین جمشیدی و نویسندگی فرزانه عرفانی تبار و صدابرداری رضا سلیمانی به مدت ۹۰ دقیقه تقدیم شنوندگان می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار