سند تحول و اساسنامه آموزش و پرورش استثنایی نقشه راه آموزش و پرورش استثنایی است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مراسم معارفه  رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با حضور عطاران مشاور وزیر در محل سالن کنفرانس سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد گفت سند تحول بنیادین و اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی نقشه راه آموزش و پرورش استثنایی خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۴۵۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول و اساسنامه آموزش و پرورش استثنایی نقشه راه آموزش و پرورش استثنایی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این مراسم که با حضور اعضای حوزه ستادی و حضور ویدئو کنفراسی روسای ادارات استثنایی برگزار شد ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، گفت: جا دارد از زحمات دکتر حسینی در ایام تصدی مسئولیت نهایت تشکر شود و انعکاس فعالیت های این سازمان و اجتماعی شدن یکی از اقدامات ارزنده ایشان در این مدت بود.

وی با تاکید بر اجرایی سازی سند تحول بنیادین گفت: فعالیت های انجام شده مبتنی بر سند تحول بنیادین در سازمان آموزش و پرورش استثنایی با جدیت پیگیری خواهد شد.

طریفی با بیان اینکه در دو مسیر کارهای سازمان پیگیری خواهد شد گفت: پیگیری مسائل و مشکلات جاری بویژه مشکلات تغییر صندوق و پیگیری برقراری مجدد امتیازات خاص به پرسنل استثنایی در دستور کار جدی قرار دارد تا با رفع موانع بتوانیم گام در مسیر تحولی برداریم.

وی افزود: تدوین برنامه تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر مبنای سند تحول بنادین و با هدف توسعه عدالت تربیتی نیز پیگیری خواهد شد.

طریفی یکی از افتخارات خود را حضور در مدارس استثنایی و در کف مدارس دانست و گفت: در ایام حضور در مدارس فعالیت هایی نیز در حوزه سیاست گذاری نظام تعلیم و تربیت انجام داده ام.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی باید شناخته شود و به دل جامعه برود گفت: یکی از کارهای ارزنده دکتر سید جواد حسینی استفاده از ظرفیت خیرین در عرصه های مختلف بویژه مدرسه سازی و ساخت و کلنگ زنی ۲۰۱ مدرسه بود که جای تقدیر دارد.

طریفی با تاکید بر اینکه تمام تلاش در این دوره این است که با روحیه معلمی و کارشناسی از ظرفیت نیروهای حوزه ستادی و بویژه نیروهای جوان استفاده شود گفت: بروز‌ رسانی زیر ساخت ها و امکانات مدارس با استفاده از ظرفیت های دولتی و خیرین، تعمیم مداخلات بهنگام به سنین پایین تر برای جلوگیری از بروز مشکلات در سنین بالاتر، رویکرد خانواده محوری بویژه توانمند سازی خانواده ها، ارتباط با مجامع علمی و پژوهشی و دانشگاهی کشور، علم بنیان و دانش بنیان کردن امور سازمان بویژه در حوزه های توانبخشی و سنجش، توجه ویژه به دانش آموزان تلفیقی فراگیر، توانمند سازی معلمین مدارس عادی برای ارتباط بهتر با دانش آموزان تلفیقی فراگیر، پیگیری افزایش گروه های هدف تحت پوشش و رفع موانع قانونی آن از جمله برنامه های پیش روی سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

وی تصریح کرد: سند تحول بنیادین و اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی نقشه راه آموزش و پرورش استثنایی خواهد بود.

معاون وزیر با اشاره به خواسته های وزیر محترم آموزش و پرورش از آموزش و پرورش استثنایی گفت: ادامه مباحث تحولی، توسعه عدالت آموزشی و پرورشی و توانبخشی، تحت پوشش قرار دادن تمام دانش آموزان گروه های هدف، توسعه گروه های هدف، دنبال کردن ماموریت های آموزش و پرورش عادی و علاوه بر آن پیگیری ماموریت های ویژه دانش آموزان استثنایی از جمله خواسته های وزیر آموزش و پرورش از سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

وی افزود: مردمی سازی و اجتماعی سازی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با استفاده از ظرفیت های قانونی بویژه ردیف مسئولیت های اجتماعی، نهادهای عمومی، خانواده ها، سازمان های مردم نهاد، انجمن های خیریه و نهادهای مرتبط با آموزش و پرورش استثنایی از دیگر خواسته های وزیر آموزش و پرورش از آموزش و پرورش استثنایی است.

وی گفت: تعلیم و تربیت تمام ساحتی، حرکت از سمت تفکیک به سمت تلفیق و فراگیر سازی، مهارت آموزی، بروز رسانی رشته های فنی حرفه ای متناسب با بازار کار، بروز رسانی محتواهای آموزشی و پرورشی، غربالگری و مداخلات بهنگام در تمامی گروه های هدف سازمان، استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره، استفاده از فناوری های نوین و رویکرد خانواده محوری از دیگر خواسته های وزیر محترم آموزش و پرورش است.

طریفی در پایان تصریح کرد: دست یاری به سوی تمامی ۲۳ هزار نیروی آموزش و پرورش استثنایی برای کمک به اعتلای آموزش وپرورش بویژه آموزش و پرورش استثنایی دراز کرده و نیازمند مشارکت تمامی آنها در ارتقای آموزش و پرورش استثنایی هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار