هشدار به زنان باردار درخصوص تزریق نکردن واکسن کرونا

پردیس (پانا) - ماما و مراقب سلامت پایگاه سلامت امام رضا ده بومهن با اشاره به اینکه از شهریور ماه تاکنون 16 زن باردار، به‌دلیل تزریق نکردن واکسن کرونا فوت کردند، گفت به دلیل فوت این افراد، ضرورت دارد مادران باردار واکسن آنفولانزا و کرونا را برای حفظ سلامتی تزریق کنند.

کد مطلب: ۱۲۴۵۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
هشدار به زنان باردار درخصوص تزریق نکردن واکسن کرونا

پردیس رمضانپور، در رابطه با تزریق واکسن کرونا به زنان باردار گفت: برای زنان باردار معمولا قبل از تزریق فشار خون، ضربان قلب و شرایط عمومی آنها چک می‌شود تا مطمئن شویم حتی یک درصد تب و علائم سرماخوردگی نداشته باشند.

وی در رابطه با زنان بارداری که به اختیار خود واکسن کرونا تزریق نمی‌کنند، تصریح کرد: بعضی از این افراد به اختیار خود واکسن کرونا را تزریق نمی‌کنند، ما از این افراد رضایت‌نامه دریافت می‌کنیم و تمام عواقب این کار برعهده خودشان است.

مراقب سلامت پایگاه سلامت امام رضا(ع) ده بومهن در خصوص اینکه کدام نوع از واکسن‌های کرونا بیشتر در بین زنان باردار تزریق می‌شود، اظهار کرد: در میان زنان باردار بیشترین تزریق را واکسن سینوفارم داشته است که در دو دوره 28 روز تا یک ماه تزریق می‌شود.

همچنین مسئول پایگاه، پایگاه امام‌رضا (ع) ده بومهن با اشاره به این موضوع که از جمعیت 5هزار و 300 نفری در این منطقه فقط 460 نفر هنوز هیچ تزریقی انجام ندادند، گفت: ما در حال پیگیری هستیم تا افرادی که هنوز دوز دوم را تزریق نکرده‌اند برای تزریق واکسن کرونا به پایگاه واکسیناسیون مراجعه کنند.

منیژه عبدلی در رابطه با اینکه افرادی که مراجعه می‌کنند بیشتر کدام دز واکسن را تزریق می‌کنند، اظهار کرد: افرادی که به این پایگاه مراجعه می‌کنند بیشتر در حال تزریق دز دوم هستند و هنوز واکسینه نشده‌های تعداد دز سومی در اکثریت قرار دارد.

وی در رابطه با اینکه آیا اگر فردی تمایل داشته باشد می‌تواند دز دوم یا سوم نوع واکسن خود را تغییر دهد گفت: مردم بیشتر واکسن سینوفارم تزریق کرده‌اند در دستورالعمل بهداشتی آمده بهتر است برای دز دوم یا سوم همان واکسن قبلی تزریق شود، ولی اگر مراجعه‌کننده‌ای بخواهد دز دوم یا سوم را واکسنی غیر از واکسن اول تزریق کند باید ۶ ماه از تزریق اول گذشته باشد.

مسئول پایگاه، پایگاه امام‌رضا (ع) ده بومهن ادامه داد: هم اکنون بیشتر مردم برای دز سوم درخواست واکسن پاستوکووک پلاس را دارند که محصول مشترک ساخت ایران و کوبا است و این واکسن برای دز سوم پیش‌بینی شده است.

فاطمه نباتیان رابط سلامت در رابطه با افرادی که برای ثبت می‌آمدند، گفت: بیشتر مردم هیچ علائمی در دز دوم و سوم نداشته‌اند و واکسن‌ها به خوبی تزریق شده و هیچ مشکلی برای تزریق شونده پیش نیامده است. در برخی موارد که مردم بعد از دز اول یا دوم واکسن بدنشان مقاومت به واکسن نشان داده، فقط تب یا سردرد بوده است، که با خوردن یک استامینوفن ساده به حالت عادی خود برگشته‌اند.

خبرنگار دانش‌آموز: مائده قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار