وزیر آموزش و پرورش در آیین بزرگداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و حماسه ۹ دی:

نظام آموزش و پرورش ما باید زمینه ساز نسلی پیرو خط «حاج قاسم سلیمانی» باشد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت نظام آموزش و پرورش ما باید زمینه‌ساز نسلی پیرو خط «حاج قاسم سلیمانی» باشد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
نظام آموزش و پرورش ما باید زمینه ساز نسلی پیرو خط «حاج قاسم سلیمانی» باشد

یوسف نوری در آیین برزگداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و حماسه 9 دی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب و شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: امیدوارم همانند ۹دی، همواره در صحنه حضور داشته باشیم و متوسل به حضرت زهرای مرضیه (س) وقدردان شهیدان معلم و دانش آموز، به ویژه حاج قاسم سلیمانی باشیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: یک نقطه مشترک میان این سه رویداد 9 دی، 13 دی و شهادت بانوی بزرگوار، حضرت زهرا (س) وجود دارد و هر سه رویداد به ما تکلیف می‌کنند که یادمان باشد دوام وقوام جامعه اسلامی در سایه «ولایت» است و هر سه این نقطه مشترک را دارند، حاج قاسم سلیمانی چه شباهتی با زهرای مرضیه دارد که او هم «شهید ولایت» شد؟

وی ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی اهل انفاق، عطوفت و مهربانی، عابد و زاهد بود، همه شهدا وجه خدا را دیدند و این که می‌گوییم «شهید نظر می کند بر وجه الله» به همین معنی است.

نوری با اشاره به ویژگی های معلم شهید ابراهیم هادی تأکید کرد: شهید ابراهیم هادی که مزار نداشته اش شفا می دهد حتماً یک معلم تربیت بدنی شهید، شیعه زهرا علیه السلام است و ما باید در نظام آموزش و پرورش این فرهنگ را ترویج و اشاعه کنیم و با تکریم و تعظیم این مقام ها، خداوند به ما برکت خواهد داد.

وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: انسانهایی که رشد یافته و اخلاص عمل داشته باشند؛ مانند خداوند می شوند. آنها از فردیت در آمده وتبدیل به امت وتبدیل به مکتب می‌شوند. لذا می‌گوییم «مکتب سلیمانی»؛ در این مکتب، مؤلفه‌هایی برگرفته از مکتب شهادت و تبعیت از ولایت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) وجود دارد. نظام آموزش و پرورش باید به گونه ای پیش برود که نسل آینده ما نسلی باشد که پیرو خط «حاج قاسم» باشد.

نوری گفت: همه دانش‌آموزان، تربیت یافته دست معلمان ما هستند. دانش آموزان مانند غنچه هایی هستند که با تربیت شما معلمان به شکوفایی و خودکفایی می رسند و کشور را به خودکفایی می رسانند.

وی خطاب به همکاران شاغل در حوزه ستاد گفت: همکاران شاغل در حوزه ستاد، جایگاه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، نظارت را دارند و باید نقش خود را به خوبی اجرا کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار