مقتدایی در گفت‌وگو با پانا:

وزیر آموزش و پرورش اقدامات عملی برای اجرای تحول در نظام آموزشی را دنبال کند

تهران (پانا) - عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت توقع مجلس از وزیر آموزش و پرورش این است که اقدامات عملی برای تحقق و اجرای تحول در آموزش و پرورش را به عنوان یک حرکت پرشتاب دنبال کند.

کد مطلب: ۱۲۴۴۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش اقدامات عملی برای اجرای تحول در نظام آموزشی را دنبال کند

آناهیتا یاوری - سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه و چهارچوب حرکت معلمان، اصلی مهم‌ و مبنای عمل همه برنامه‌های آموزش و پرورش است. براساس فصل هشتم این سند، سیاستگذاری کلان و نظارت راهبردی بر اجرای سند برعهده شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب سیاست‌های اجرایی بر عهده شورای عالی آموزش و پرورش و اجرای سند نیز بر عهده وزارت آموزش و پرورش با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط است.

سند تحول بنیادین با هدف ایجاد تحول در همه ساحت‌ها و ارکان نظام آموزش و پرورش مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی در سال ۱۳۹۰ به تصویب رسید.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با پانا در خصوص اجرای سند تحول بنیادین و برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش در این باره،‌ اظهار کرد باید عزم قابل توجهی برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود داشته باشد و برنامه‌ها و اقداماتی که باید صورت بگیرد، در نتیجه نبود عزم قابل توجه،‌ محقق نشده است. این در حالی است که براساس فصل پنجم سند تحول بنیادین باید نوع آموزش و تربیت به گونه ای باشد که ما در تراز اهداف انقلاب اسلامی دانش‌آموزان را به گونه ای تربیت کنیم که بتوانند مختصات و ویژگی‌های خاصی که مدنظر نظام اسلامی است را داشته باشند.»

این عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس افزود: «این موضوع و تحقق آن نیازمند عزمی جدی و کلان در سطوح مختلف تصمیم گیری و اجراست که بخش عمده ای از آن بر عهده شورای عالی آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش و نهادهای برنامه ریز و تصمیم گیرنده کشور است که باید در پیشانی اقدامات و تحرک آفرینی، وزارت آموزش و پرورش نقش آفرینی کند.»

وی بیان کرد: «وزیر جدید آموزش و پرورش باید به صورت جهشی در تعاملی گسترده، وسیع و کارآمد با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موانع پیش رو را مرتفع کند و هرروز بیش از پیش به تحقق سند تحول بنیادین اهتمام بیشتری ورزد.»

مقتدایی در پایان خاطر نشان کرد: « وزیر آموزش و پرورش در برنامه کاری خود که هنگام اخذ رأی اعتماد به مجلس ارائه کرد، بر این موضوع تأکید کرده بود که تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به عنوان یک مبنای فعالیت خود قرار می‌دهد که اکنون زمان عمل به وعده ای است که داده است. توقع ما از وزیر آموزش و پرورش این است که اقدامات عملی برای تحقق و اجرای تحول در آموزش و پرورش را به عنوان یک حرکت پرشتاب دنبال کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار