مسابقات درس‌هایی از قرآن کاربرد موثر قرآن در زندگی است

رودهن(پانا)- کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش رودهن مطالب آموزشی در مسابقات درس‌هایی از قرآن را برای دانش‌آموز بسیار کاربردی و اثر‌گذار در زندگی آن‌ها دانست.

کد مطلب: ۱۲۴۴۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات درس‌هایی از قرآن کاربرد موثر  قرآن در زندگی است

زینب اشکور کیایی،‌ در گفتگو‌ با پانا بیان کرد: یادگیری قرآن به ویژه معانی و درک‌ عمق آن در شخصیت دانش‌آموزان و هویت دینی و معنوی آن‌ها تاثیر زیادی می‌گذارد. تشویق و ترغیب دانش‌آموزان برای شرکت در مسابقات قرآن بدون شک‌ زمینه ساز ایجاد این هویت خواهد شد.

اوافزود: آموزش و پرورش به ویژه در بحث نماز، قرآن و عترت وظیفه دارد در زمینه تبلیغات و گسترس و اشاعه فرهنگ قرآنی واهمیت آن در زندگی دانش‌آموزان، فعالیت‌های گستره و جذابی درجهت ترغیب آنان برای در مسیر قرآن و نماز قرار گرفتن‌شان فراهم کند و کوتاهی در این امر، به نظام معنوی جامعه و بدنه نظام تعلیم و تربیت در آینده آسیب خواهد زد.

کیایی همچنین توضیح داد: مسابقات درس‌هایی از قرآن که در آموزش و پرورش همه مناطق اجرا می‌شود، به این صورت است که هر هفته روز جمعه‌ سوال‌ها در اختیار معاونین و مربیان پرورشی مدارس قرار می‌گیرد و آن‌ها در اختیار دانش‌آموزان قرار می دهند تا روز بعد، پس از جمع‌آوری پاسخ سوال‌ها و بررسی و تعیین نمره توسط معاون یا مربی مدرسه در فرم ‌لیست دانش‌آموزان هر هفته وارد شود. در پایان ماه گزارش نمره هر دانش‌آموز به کارشناسی قرآن آموزش و پرورش منطقه تحویل داده می‌شود و در مرحله بعد اسامی نفرات برتر به کارشناسی قرآن اداره کل آموزش وپرورش شهرستان‌های تهران اعلام می‌شود؛ نهایتا در مسابقه‌ای که به صورت مجازی بین دانش‌آموزان برتر کلیه مناطق برگزار می‌شود نفرات برگزیده اعلام می شوند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان پرتلاش و برتر آموزش و پرورش رودهن همانند سال‌های قبل در مسابقات درس‌هایی از قرآن شرکت کردند و سیده‌زهرا الهی‌نیا دانش‌آموز دبیرستان طالقانی رودهن توانست در این مسابقات رتبه اول را کسب کند. لازم به ذکر است که الهی نیا دو سال پیاپی موفق به کسب رتبه اول در این‌ مسابقات می‌شود. ضمن آرزوی موفقیت‌های روز‌افزون برای این دانش‌آموز امیدواریم بتوانیم دانش‌آموزان بیشتری را وارد این عرصه کنیم تا شاهد موفقیت‌های بیشتری در سطح منطقه باشیم.

کیایی در پایان افزود: مطالب آموزشی در مسابقات درس‌هایی از قرآن بسیار کاربردی واجتماعی و با توجه به نیاز‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان ارائه می‌شود بنابراین آن وجهی از قرآن درقالب مطالب آموزشی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود که در زندگی روزمره آن‌ها مفید و اثرگذار است.

خبرنگار:زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار